معاون حقوقی و امور مجلس كمیته امداد:

۲۳۰۰ وکیل نیکوکار به مددجویان کمیته امداد ارائه خدمات می دهند

۲۳۰۰ وکیل نیکوکار به مددجویان کمیته امداد ارائه خدمات می دهند ایرنا_ معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) از همکاری 2300 وکیل نیکوکار برای ارائه خدمات به مددجویان این کمیته آگاهی داد و اظهار داشت: باتوجه به ماده 16 و 17 اساسنامه کمیته امداد در دفاتر استانهای سراسر کشور میز خدمت حقوقی تشکیل و به مددجویان ارائه خدمت می کنند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا از کمیته امداد، جعفر صباغیان با اعلان اینکه در مجموع ۶۷۹ میز خدمت در دفاتر این کمیته در سراسر کشور ارائه خدمت می کنند، گفت: باتوجه به امضا تفاهم نامه این کمیته با مرکز مشاوران و کارشناسان قوه قضاییه و نیز مرکز کانون وکلا، وکلای نیکوکار و خیر همه روزه با استقرار در این دفاتر خدمت رایگان به مددجویان ارائه می دهند.
به گفته وی؛ میزهای خدمت حقوقی از سال ۱۳۹۳ فعالیت خودرا شروع و همچنان ادامه داشته مددجویان درباب مباحث حقوقی و قضایی با مراجعه به این میزهای خدمت می توانند این خدمات را دریافت نمایند.
وی با اعلان اینکه از شروع سالجاری تا اختتام شهریور ماه بیش از ۱۱ هزار خدمت به مددجویان ارائه شده است، اظهار داشت: باتوجه به اینکه قوه قضاییه اعلام نموده است هیچ نیازمندی نباید به سبب نداشتن حق الوکاله وکیل و حقوق کارشناسی و حقوق هزینه های دادرسی از دریافت خدمات قضایی محروم بماند، ما این خدمات را به آنها ارائه می دهیم.
صباغیان افزود: یکی از کارهایی که از دو سال پیش تا حالا انجام داده ایم این است که طبق قانون مددجویان از پرداخت هزینه های دادرسی معاف هستند اما هزینه هایی که مربوط به ثبت دادخواست و ثبت شکایت بود در دفاتر پیشخوان قضایی باید پرداخت گردد.
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد اظهار داشت: طی تفاهمنامه ای که دراین زمینه داشتیم قرار شد مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از خدمات قضای مانند ثبت دادخواست و سایر موضوعات که هزینه بر بوده در دفاتر قضایی معاف شوند و از این معافیت استفاده کنند.
صباغیان همین طور با اشاره به ارائه خدمات حقوقی بوسیله بستر الکترونیک اظهار داشت: یکی از اقدامات ما این است که در بستر الکترونیک فضایی را فراهم نماییم که مددجویان بتوانند در این بستر سوالات حقوقی و قضایی خودرا مطرح و بدون مراجعه حضور پاسخ خودرا از همان طریق دریافت نمایند.
وی درباره ارائه خدمات و مددجویان تبصره ۱۴ نیز اظهار داشت: تفاوتی برای ارائه خدمات به تبصره ۱۴ و مددجویان تحت پوشش نداریم افراد تبصره ۱۴ نیز ممکنست تک خدمتی یا چند خدمتی باشد و خدمات حقوقی هم یکی از خدماتی باشد که به آنها ارائه می شود.
صباغیان در بخش دیگری از صحبت های خود درباره عملکرد حقوقی استانهای مختلف در سال ۱۴۰۰ برحسب موضوعات خانواده اظهار داشت: در مجموع ۱۴۶۸ خدمت به مددجویان ارائه شده است که ۱۴۰ پرونده در حوزه حضانت، ملاقات فرزند و غیره بوده است. همین طور ۸۹ پرونده درباب استرداد جهیزیه و استرداد اثاثیه است. ۲۷۷ پرونده درباب نفقه و ۳۶۱ پرونده درباره مهریه بوده است.


1400/10/04
12:33:35
0.0 / 5
516
تگهای خبر: الكترونیك , خدمات , فضا , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی