فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست:

پرونده ۹۹ محیط بان برای قرار گرفتن در فهرست شهدای خدمت بررسی می شود

پرونده ۹۹ محیط بان برای قرار گرفتن در فهرست شهدای خدمت بررسی می شود به گزارش نیو وبلاگ فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: پرونده ۹۹ نفر از محیط بانانی که در حین خدمت کشته شدند و تابحال بعنوان شهید پذیرفته نشدند در چارچوب تفاهمنامه ای با بنیاد شهید بعنوان شهدای خدمت پیگیری می شود.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا، سرهنگ جمشید محبت خانی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی فعالان محیط زیست که در شهرداری منطقه ۲ تهران برگزار شد، اضافه کرد: تابحال ۱۴۵ محیط بان در کشور حین خدمت به شهادت رسیده اند.
وی اظهار داشت: پرونده ۴۶ نفر از محیط بانانی که در حین خدمت به شهادت رسیدند از جانب بنیاد شهید پذیرفته شده است و به خانواده آنها مانند کارمندان حقوق پرداخت می شود.
وجود ۴۳ خانه محیط زیست در پایتخت
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران هم در این آیین از وجود ۴۳ خانه محیط زیست در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در جهت فعالیت داوطلبان، نهادها و انجمن های محیط زیستی مردم نهاد اطلاع داد. ی
شینا انصاری ابراز امیدواری کرد: فعالیت فعالان محیط زیست در این خانه ها منجر به ارتقا کیفیت هوا، آب و خاک و محیط زندگی مردم شود.
وی افزود: مصوبه ای برای توسعه ساختمان های سبز و معماری پایدار برای ساختمان های تهران در نظر گرفته شده که در ساختمان های در دست راه اندازی جدید باید اعمال می شود.
انصاری تصریح کرد: اگر به خانواده ها موضوع هایی در مورد حفظ و احیا محیط زیست را آموزش دهیم آنها می توانند سفیران اثرگذاری در این عرصه باشند.
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اذعان داشت: در شهر تهران بالغ بر ۳۰۰ روز آفتابی وجود دارد که پتانسیل خوبی است تا بتوانیم با سرمایه گذاری های مناسب و اولیه از این نعمت خدادادی بهره برده و کمتر بر سوخت های فسیلی که باعث آلودگی هوا و گرمایش زمین می شوند، متکی باشیم.
انصاری اضافه کرد: خوشبختانه شهرداری تهران در زمینه توسعه انرژی های تجدیدپذیر جزو سازمان های برتر کشور است.
در این آخر این آیین از کتاب تنوع زیستی جانوران تهران رونمایی گردید.
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در مورد این کتاب هم اظهار داشت: ۱۶۰ گونه پرنده بومی و غیربومی در استان وجود دارد و باید به زیستگاه های گونه های مختلف توجه گردد.
انصاری افزود: تلاش می نماییم تنوع زیستی و جانوری تهران بیشتر دیده شود.


منبع:

1400/11/04
21:58:20
0.0 / 5
555
تگهای خبر: آلودگی هوا , سازمان , سرمایه گذاری , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی