واگن های جدید بانوان در مترو تهران به بهره برداری رسید

واگن های جدید بانوان در مترو تهران به بهره برداری رسید به گزارش نیو وبلاگ تهران_ ایرنا_ واگن های جدید ویژه بانوان در مترو تهران عصر چهارشنبه با حضور مسئولان شهری به بهره برداری رسید.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران عصر چهارشنبه در مراسم رونمایی از این طرح با اعلان اینکه بانوان شهر تهران به مترو اعتماد دارند و برای عبور و مرورشان مترو را امتخاب می کنند، اظهار داشت: می خواهیم در دوره ی جدید تغییر نگاهی برای افزایش رفاه بانوان داشته باشیم.
مهدی شایسته اصل با اعلان اینکه ۱۲ اتاق مادر و کودک در گذشته وجود داشته اما این اتاق ها غیرفعال بوده از بازگشایی این اتاق ها آگاهی داد و اظهار داشت: می خواهیم که ۱۰ اتاق کودک و مادر جدید به ایستگاه های مترو اضافه نماییم.


وی درباره طراحی جدید واگن ویژه بانوان و کودکان نیز اظهار داشت: بررسی ها نشان میدهد که مترو هشت کشور پیشرفته جهان به واگن های ویژه بانوان مجهز هستند و تلاش می شود همانطور که برای خیلی مسائل هنجارهای قائل هستیم باید این حق را قائل شویم که رعایت این مساله به نهایت خودش برسد و باید شرایطی ایجاد شود تا به لحاظ فرهنگی اتفاقات خوبی از سمت مسافران آقا رخ دهد.
شایسته اصل با اعلان اینکه قسمتی از این اتفاقات هم به مسئولیت مترو برمی گردد اظهار داشت: برای هرچه بهتر رعایت شدن این مساله باید کمک گردد تا ناوگان خلوت تر باشد و آقایان امکان استفاده از ناوگان در زمان اوج سفر را داشته باشند.


بانوان ایده های خودرا به شهرداری اعلام کنند
همچنین مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران در مراسم رونمایی از واگن های مخصوص بانوان و کودکان با طراحی جدید اظهار داشت: بانوان تهرانی ایده های خودرا برای تکمیل طرح واگن ویژه بانوان و کوکان به شهرداری ارسال نمایند.
مریم اردبیلی با اعلان اینکه دیدن نیازهای و اقتضائات اقشار مختلف مردم یکی از اصول حکمرانی شهری است اظهار داشت: اگر نیازهای تک تک افراد در مقاطعی از زندگی مهم باشد و به رسمیت شناخته شود، به سمت حکمرانی شهری انسانی تر حرکت خواهیم کرد؛ بدین سبب دیدن اقتضائات بانوان در مترو می تواند آرامشی را برای بانوان به وجود بیاورد.


مجلس از طرح های رعایت حقوق زنان حمایت می کند
همچنین رئیس کمیسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: مجلس از طرح هایی که برای رعایت حقوق بانوان و خانواده منجر شود حمایت می کند.
فاطمه قاسم پور افزود: شهر باید دوستدار مادر و کودک باشد و مراکز متناسب با نیاز بانوان احیا شود همین طور علاوه بر توجه به نیاز بانوان در مترو، باید مراکز کوثر برای نمایش محصولات توسعه پیدا کند.
وی اشاره کرد: نقش شهرداری تهران بعنوان یک نهاد اجتماعی در احیای حقوق بانوان و خانواده غیر قابل انکار است و مجلس شورای اسلامی در کنار شهرداری تهران ایستاده تا طرح هایی خلاقانه اجرا نماید.


همچنین سمیه رفیعی عضو کمیسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خوشحالم که بعد از سال ها اتاق مادر و کودک در ایستگاه های مترو بازگشایی شد.
وی اضافه کرد: با توجه به این که تعداد قابل توجهی از مسافران مترو مادران و کودکان هستند راه اندازی این اتاق ها منجر به رعایت حقوق نظام خانواده می شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: شرکت مترو تهران با راه اندازی طرح جدید واگن بانوان به رعایت حقوق بانوان در مترو اهمیت داده و قابل ستایش است.
به گفته وی، این که بانوان در ناوگان حمل و نقل ریلی از یک حریم و جایگاه ویژه ای برخوردار باشند یک طرف و از سویی در میان زنان افراد مسن، حامله و مادرانی به همراه کودکان خود وجود دارند که نیازمند یک محیطی آرام هستند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا، شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه بمنظور جلوگیری از ورود تعدادی از آقایان به واگن بانوان و همین طور دست فروشان از واگن مخصوص بانوان و کودکان با فضای بصری متفاوت، رونمایی نمود.
گفتنی است در این مراسم قطار بصورت نمادین از ایستگاه شهرری با حضور مسئولان و بانوان به سمت ایستگاه امام خمینی (ره) حرکت کرد.



منبع:

1400/11/06
21:04:47
0.0 / 5
538
تگهای خبر: جهان , فضا , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی