۵۰ كارشناس برجسته:

با کمبود زمین در سیاره خود رو به رو هستیم

با کمبود زمین در سیاره خود رو به رو هستیم به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ۵۰ کارشناس برجسته، هیچ چاره سریعی برای نجات سیاره ˮمصرف شدهˮ ما وجود ندارد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از بی بی سی، با توجه به آن که بخش عمده ای از سیاره ما هم اکنون "مصرف شده" است جهان جهت استفاده از زمین بشکلی پایدارتر و موثرتر با انتخاب های دشواری روبه رو است.
این پیامی است که ۵۰ کارشناس برجسته با عنایت به اهمیت زمین ها در مقابله با چالش های موجود عرضه کرده اند.
مناطق وسیعی از زمین به طرح های بزرگ مبارزه با تغییرات آب و هوایی و از دست رفتن طبیعت اختصاص داده شده اند و در همین حال بشر برای تولید غذا و کاهش فقر به زمینهای کشاورزی نیاز دارد.
دانشمندان باور دارند که زمین کافی بر روی این سیاره وجود ندارد که بتوان با آن به همه ی این موارد به صورت همزمان رسیدگی کرد.
دکتر "آریان دی برموند"(Ariane de Bremond) از دانشگاه برن می گوید: ما روی یک سیاره "مصرف شده" زندگی می نماییم که در آن زمینهای استفاده نشده، مزایای بسیار مهمی برای مردم دارند.
زمین کافی برای انجام همه ی کارها به صورت همزمان وجود ندارد ما باید این مورد را بفهمیم و راه های بهتری پیدا نماییم و این مستلزم انجام مذاکرات زیادی بین بخش های مختلف جامعه و ملت ها است.
این سند سیاست گذاری که در مجله ی "مقالات آکادمی علوم"(Proceedings of the Academy of Sciences) انتشار یافته است، دلیل اهمیت زمین ها را در مجموعه ای از مشکلات پیش روی بشر تشریح می کند و از سیاستگذاران و سهامداران می خواهد تا برای رفع تصورات غلط در مورد استفاده از زمین و پایداری منابع تلاش کنند.
براساس این سند، زمین بسیار کمی برای توسعه کشاورزی، شهرنشینی، کاهش تغییرات آب و هوایی و محافظت از تنوع زیستی وجود دارد.
سه چهارم از زمینهای سیاره ما که با یخ پوشیده نشده اند، قبل تر تحت کشاورزی، شهرسازی و استخراج معادن قرار گرفته اند و اندک زمینهای باقی مانده اغلب برای مردم محلی اهمیت بالایی دارند یا برای کاهش انتشار کربن و ایجاد فضا برای طبیعت مورد استفاده قرار گرفته اند.
دکتر "کیسی رایان"(Casey Ryan) از دانشگاه ادینبرو اظهار داشت: زمین یک منبع محدود است و هیچ چاره سریع و آسانی برای مقابله با این مشکل وجود ندارد.
به گفته ی کارشناسان در نظر گرفتن این موارد به سیاستگذاران کمک می نماید تا با چالش های استفاده پایدار، عادلانه و موثر از زمینهای سراسر جهان روبه رو شوند.



1400/11/19
23:07:33
0.0 / 5
481
تگهای خبر: جهان , دانشگاه , دانشمند , سیاره
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی