معاون اجتماعی دادگستری خراسان جنوبی:

حضور مشاوران در محاکم اطفال و نوجوانان الزامی است

حضور مشاوران در محاکم اطفال و نوجوانان الزامی است به گزارش نیو وبلاگ معاون اجتماعی و پیش گیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: باتوجه به ضرورت رعایت مصالح عالی کودک و نوجوان، حضور مشاوران در محاکم اطفال و نوجوانان الزامی است و قضات بر طبق نظر کارشناسی و تخصصی مشاوران رای خواهند داد.


حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا روز چهارشنبه در حاشیه سومین نشست شورای مشورتی استانی مشاوره در محاکم اطفال و نوجوانان امسال به خبرنگاران گفت: فارغ از نگاهی که در مقررات شرعی و قانونی ما نسبت به اطفال و نوجوانان وجود دارد در بحث تربیت نگاه به روحیات جوان اصلی مسلم است که باید به آن توجه گردد.
وی افزود: رعایت مصالح عالی کودک و نوجوان در قوانین داخلی و خارجی پذیرفته شده است و باید در بخش های مختلف خودرا نشان دهد.
معاون اجتماعی و پیش گیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: با نگاهی که قانونگذار در زمینه اطفال و نوجوان بصورت پررنگ در دوره ی جدید داشته ایجاد دادگاه های تخصصی برای رسیدگی به جرایم این قشر از جامعه که تا زیر ۱۸ سال از دختر و پسر را شامل می شود، در دستور کار قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: در رابطه با رعایت مصالح می طلبد دادگاه اطفال بصورت ویژه و متمایز با رسیدگی افتراغی با دیگر جرایم بزرگسالان صورت گیرد و حضور مشاور در دادگاه های اطفال و نوجوانان به شکلی است که در امتداد قوانین و مقرراتی که در قانون آیین دادرسی کیفری برای ضرورت حضور مشاور دیده شده، حضور مشاور را در محاکم اطفال و نوجوانان بصورت صوری و ظاهری نخواهیم داشت تا مشاور فقط برای امضای صورتجلسه در جلسه دادگاه حضور پیدا کند.
حجت الاسلام وحدانی نیا اظهار داشت: شیوه نامه خدمات مشاوره هم تحت عنوان دستورالعمل و شیوه نامه ابلاغ گردیده که در دادگاه ها باید اجرائی و عملیاتی شود.
وی اشاره کرد: مشاور باید پیش از زمان رسیدگی پرونده قضایی با جامعه هدف ارتباط بگیرد و وضعیت کودک را از بعد اقتصادی، فرهنگی، خانوادگی و اجتماعی بررسی و تحلیل کند پس در نتیجه یک نظر تخصصی و فنی همکاران قضایی را در صدور حکم همکاری کنند.
معاون اجتماعی و پیش گیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی اضافه کرد: در نتیجه گرفتن نظر تخصصی مشاور، همکاران قضایی در صدور آرا با رعایت مصالح کودک، حکم را صادر خواهند کرد که امیدواریم با این روند دیگر شاهد و ناظر ارتکاب مجدد جرم و بزه از جامعه هدف نباشیم.



منبع:

1400/12/11
16:44:13
0.0 / 5
346
تگهای خبر: اقتصاد , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی