درخواست زاکربرگ از همگان برای تحول دنیای متاورس

درخواست زاکربرگ از همگان برای تحول دنیای متاورس نیو وبلاگ: شرکت ˮمتاˮ از شرکت های فناوری می خواهد تا در ساخت یک دنیای جدید واقعیت مجازی کمک کنند و در یک ˮتلاش جهانیˮ مبادرت به کاهش تاخیر در شبکه و بهبود سرعت آن کنند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از سی نت، شرکت "متا"(فیسبوک سابق) برای ساختن نسل جدید دنیای مجازی خود به کمک نیاز دارد.
این شرکت در ماه اکتبر نام خودرا از "فیسبوک" به "متا" تغییر داد تا نام جدید آن چشم انداز این شرکت را برای تحقق دنیای "متاورس" منعکس کند. "متاورس" آینده ای شامل آواتارهایی است که در دنیای مجازی زندگی می کنند و بوسیله هدست های واقعیت مجازی پیشرفته قابل دسترسی هستند.
"دن رابینوویتسیج" معاون ارتباطات "متا" در یک پست وبلاگی در آستانه شروع کنگره جهانی موبایل(MWC) در بارسلون نوشت: واقعیت بخشیدن به "متاورس" به پیشرفت های قابل توجهی در تاخیر شبکه، پهنای باند متقارن و سرعت کلی شبکه ها نیاز دارد.
وی ادامه داد: هیچ شرکت یا صنعتی به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد. ایجاد "متاورس" نیازمند تلاشی جهانی است و ما از شرکای خود دعوت می نماییم تا در این سفر جدید با ما همکاری کنند.
"متا" به سابقه خود در دهه گذشته در سرمایه گذاری میلیاردی در مشارکت با شرکتهای مخابراتی و سیاست گذاران برای بهبود اتصال جهانی اشاره می کند. یکی از این ابتکارات، کابل های اینترنت زیردریایی آنست که ادعا می کند تا سال ۲۰۲۵ می تواند بیش از نیم تریلیون دلار به اقتصاد اروپا و آسیا-اقیانوسیه کمک نماید.
این شرکت همین طور اعلام نمود که با یک مرکز نوآوری متاورس در مادرید اسپانیا موسوم به "تله فونیکا"(Telefónica) با هدف تسریع نوآوری های شبکه متاورس همکاری خواهد نمود.
طبق گزارش پایگاه سی نت، "مارک زاکربرگ" مدیرعامل "متا" اظهار داشت: امروز ما در شروع دوره گذر بعدی هستیم که برای "متاورس" آماده می شویم. اما ایجاد حس واقعی حضور در دنیای مجازی با عینک های هوشمند و هدست های واقعیت مجازی، نیازمند پیشرفت های عظیم در شبکه و اتصال است. پیشرفت هایی بزرگ تر از هر یک از تغییراتی که تا حالا دیده ایم.
بدین سبب طبق سخنان مسئولان عالی رتبه شرکت "متا"، به نظر می آید موضوعی که بیش از همه یاد شده است، صبوری کردن برای تحقق دنیای متاورس است.
"کریس ویزلر" مدیر ابتکارات ویژه در "متا"، در یک جلسه میزگردی عنوان نمود که "متاورس" یک شبه اتفاق نمی افتد، بااینکه اشاره نمود که اگر بتوانیم یک میلیارد نفر را به این دنیا بیاوریم، متاورس در ۱۰ سال آینده اعجاب انگیز خواهد بود، چونکه میلیونها دلار برای آن هزینه خواهد شد.
این پیام "متا" در تضاد کامل با اقدامات شرکت "انویدیا" پیرامون پروژه "امنی ورس"(Omniverse) خود است. "رانی واسیشتا" معاون ارشد "انویدیا" راه هایی را که نسخه سفارشی متاورس آنها هم اکنون به شرکت هایی مانند "بی ام و" و "اریکسون" کمک می نماید تا فرآیندهای واقعی را با دقت بسیار زیاد شبیه سازی کنند و به آنها اجازه می دهد صنایع مربوطه خودرا متحول کنند، اشاره نمود.
این شرکت همین طور درحال ساخت یک «دوقلوی دیجیتالی» از زمین است.
کنگره جهانی موبایل که وعده داده بود با نخستین نمایش پرشور حضوری از زمان شروع همه گیری کووید-۱۹، رویدادهای جهانی را به حالت عادی بازگرداند، بار دیگر تحت الشعاع اتفاقات جهانی قرار گرفت. بااینکه "متا" در این نمایشگاه تجاری حضور فیزیکی دارد، اما این شرکت تا حدی تمرکز خودرا به حمله روسیه به اوکراین در ایام اخیر معطوف کرده است. این شرکت در اطلاعیه ای مطبوعاتی توضیح داد که سخت در تلاش است تا با گسترش ظرفیت بررسی حقایق اشخاص ثالث به زبان های روسی و اوکراینی، با گسترش اطلاعات نادرست روبرو شود.




منبع:

1400/12/12
12:19:53
0.0 / 5
371
تگهای خبر: اطلاعات , اقتصاد , اینترنت , پروژه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی