مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

تأمین اجتماعی بدهی شرکتهای واگذار شده در دولت قبل را هم باید پرداخت کند

تأمین اجتماعی بدهی شرکتهای واگذار شده در دولت قبل را هم باید پرداخت کند به گزارش نیو وبلاگ مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: برپایه مصوبه سال گذشته، ۸۹ هزار میلیارد تومان در چارچوب واگذاری شرکت ها باید صورت گیرد اما متاسفانه در دولت قبل بعضی از شرکتهای واگذار شده، زیان ده بوده و تأمین اجتماعی گاها باید دفترچه اقساط این شرکت ها را هم پرداخت کند.


سید میرهاشم موسوی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در واقع این تصمیم اشتباه نه تنها نتوانست کمک کننده سازمان باشد بلکه مسبب ایجاد مشکلاتی هم برای تأمین اجتماعی شد.
موسوی تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی با بیشتر از ۴۵ میلیون نفر بیمه شده در جامعه در ارتباط بوده و برپایه منابع درآمدی خود که شامل حق بیمه بخش های مختلف، حوزه سرمایه گذاری و سهم قانونی دولت می باشد باید بتواند به منظور انجام تعهدات و وظایف خود، این منابع را تنظیم کند.
مدیرعامل تأمین اجتماعی با تقدیر از دولت و رئیس جمهوری اظهار داشت: در جلسه اخیر هیات دولت هم تصمیمات ارزشمندی گرفته شد و این اتفاق در واقع فرصتی را برای سازمان جهت جبران کسری نقدینگی فراهم خواهد کرد؛ اما این تصمیمات کافی نیست و سازمان تأمین اجتماعی باید حمایت شود.
مدیرعامل تأمین اجتماعی با گلایه از برخی مشکلات در فرآیند واگذاری اظهار داشت: سازمان خصوصی سازی نباید بدعتی که در گذشته به غلط پایه گذاری و سبب واگذاری شرکتهای زیان ده به سازمان شده را ادامه داده یا بدعت جدیدی ایجاد نماید. یکی از بدعت های نگران کننده این است؛ فارغ از فرآیند کارشناسی قیمت ها، برپایه اطلاعات بدست آمده بعضی از این شرکت ها ۸ هزار میلیارد تومان هم بیشتر از قیمت کارشناسی، اعلام شده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از خدمات مهم سازمان تأمین اجتماعی خدمات درمانی است که سال جاری بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان در حوزه درمان برای بازنشستگان و بیمه شدگان هزینه و عرضه خدمات درمانی شده است. تنها در دوران انتشار کرونا بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان بدون دریافت منابع دولتی و عمومی کرونا، برای مقابله با این بیماری هزینه شده و بیشتر از ۲۷۰ هزار بستری در ۳۸۰ مرکز درمانی شامل درمانگاه و بیمارستان انجام شده است.
موسوی اظهار داشت: خط قرمز ما صیانت از حقوق مردم است و همکاران خصوصی سازی باتوجه به زمان اندک باقی مانده به پایان سال، باید تصمیمات در این حوزه را تسریع کرده و حق این صندوق که حق ۴۵ میلیون نفر از جامعه است را پرداخته تا سازمان بتواند تعهدات خود نسبت به بیمه شدگان را به شکل مطلوب انجام دهد.
موسوی اظهارکرد: مصوبه قانون هم ۸۹ هزار میلیارد تومان را تعیین کرده است که امیدواریم با همکاری نهادها این مبلغ که سال جاری مصوب و در قانون بودجه هم لحاظ شده است، برپایه تبصره بند "و" به تأمین اجتماعی بازپرداخت شود تا با اصلاح این روند، سرعت در کار و تصمیمات صحیح این ظرفیت برای سازمان فراهم شده و تعهدات بلندمدت و کوتاه مدت صورت گیرد.


منبع:

1400/12/17
21:45:46
0.0 / 5
392
تگهای خبر: اطلاعات , خدمات , درمان , دستاورد
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی