شهردار:

۳۶ درصد بودجه شهرداری همدان صرف تکمیل طرح های نیمه تمام می شود

۳۶ درصد بودجه شهرداری همدان صرف تکمیل طرح های نیمه تمام می شود به گزارش نیو وبلاگ ایرنا- شهردار همدان اظهار داشت: حدود ۳۶ درصد از بودجه ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی سال آینده شهرداری به تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام که بیشتر از ۵۰ درصد پیشرفت دارند، اختصاص یافته است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا، سیدمسعود حسینی روز پنج شنبه در نشستی خبری تشریح فعالیت ها و برنامه های شهرداری همدان، اضافه کرد: بودجه شهرداری همدان در سالجاری، هزار و ۶۶۴ میلیارد تومان بود که ۷۰۰ میلیارد تومان آن می بایست از راه فروش زمین تامین گردد.
وی عنوان کرد: برای بودجه سال آینده شهرداری همدان هم باید ۸۰۰ میلیارد تومان معادل ۳۶ درصد کل آن از محل فروش زمین تامین گردد.
حسینی ضمن اشاره به این که عوارض شهری در بودجه سال آینده شهرداری همدان ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: برپایه برنامه ریزی انجام شده، ۳۶ درصد کل بودجه سال آینده شهرداری همدان به تکمیل پروژه های نیمه تمام بالای ۵۰ درصد پیشرفیت فیزیکی اختصاص داده شده است.
وی افزود: در مجموع در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری همدان، هزار و ۲۲۲ میلیارد تومان اعتبار به تکمیل همه طرح های عمرانی ناتمام اختصاص یافته است.
شهردار همدان تصریح کرد: پروژه های نیمه تمام عمرانی، نماد ناکارآمدی شهر شده و برهمین اساس اولویت نخست ما تکمیل و بهره برداری از طرح های عمران شهری با بیشتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.
وی خاطرنشان کرد: تقاطع غیر همسطح قدیر و شهید همدانی، بازار سینا و پارکینگ طبقاتی محله آقاجانی بیک همچون مهم ترین طرح های ناتمام شهری است که باید هرچه سریع تر تعیین تکلیف شوند.
حسینی اضافه کرد: پروژه پل های قدیر و شهید همدانی هم در نیمه نخست سال آینده تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید.
به گفته شهردار همدان، برای تحقق برنامه های شهر الکترونیک هم ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال آینده به حوزه طرح های فیبر نوری اختصاص یافته است.
حسینی ضمن اشاره به انعقاد قرارداد با شرکت صفا الکترونیک برای عرضه خدمات غیر حضوری، عنوان کرد: ۷۰ درصد کارهای خدماتی شهرداری در حوزه استعلامات است که با انعقاد این تفاهمنامه تحولی بزرگ در عرصه خدمت رسانی به مردم ایجاد می شود.
وی خاطرنشان کرد: کارخانه بازیافت هواپیماهای فرسوده هم با قابلیت سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۵۰۰ نفر از دیگر پروژه های بزرگ شهر همدان است که اجرا خواهد شد.
حسینی همینطور به تکمیل عملیات عمرانی موزه پیاده راه امام خمینی(ره) در مرکز شهر همدان اشاره نمود و عنوان کرد: در صورت تجهیز مجموعه از جانب میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، این موزه ظرف چند روز آینده به بهره برداری می رسد.
وی ضمن اشاره به اهمیت اجرای این پروژه در استان همدان، اضافه کرد: هزینه توقف یک هواپیما حدود سه میلیون تومان است که از این منابع مالی قابل توجهی برای شهر همدان حاصل می شود.
شهردار همدان همینطور بر انجام کار مهندسی و کارشناسی برای رفع مشکل ترافیک شهر اشاره نمود و اظهار داشت: برهمین اساس در طرح تقاطع غیر همسطح بابک، یک اصلاح هندسی صورت خواهد گرفت.
وی همینطور به اجرای پروژه بیمارستان هزار تختخوابی در شهر همدان اشاره نمود و اضافه کرد: این پروژه همدان را به مرکز درمانی غرب کشور تبدیل می کند.
شهردار همدان در ادامه به برنامه ریزی برای اجرای طرح های عمرانی و رفاهی در شهر اشاره نمود و عنوان کرد: از سرمایه گذاران برای ساخت مجموعه پارک آبی و شهر فرش در مرکز استان هم دعوت می نماییم.
وی اظهار داشت: نشست اعضای شورای بررسی «مسیر گردشگری غرب کشور» ۲۴ اسفند در تهران برگزار می گردد و بعد از آن در ۲۵ اسفند، همدان میزبان اعضای این نشست و ۱۴ دیپلمات خواهد بود.
شهردار همدان خاطرنشان کرد: پیگیری گذر تاریخی و فرهنگی «از آرامگاه باباطاهر تا آرامگاه بوعلی» و همینطور پرونده ثبت جهانی «منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان» همچون اولویت های شهرداری در حوزه گردشگری می باشد.
وی ضمن اشاره به برگزاری آیین چهارشنبه آخر سال و عید نوروز، اضافه کرد: در همین ارتباط و با هدف توسعه و رونق صنعت توریسم و زمینه سازی برای حضور مسافران نوروزی، اجرای ویژه برنامه هایی از «چهارشنبه سوری تا ۱۳ فروردین در شهر همدان برنامه ریزی شده است.
شهردار همدان همینطور به حضور تیم شهرداریدر لیگ دسته یک فوتبال کشور اشاره نمود و اظهار داشت: اعتقاد داریم این تیم افتخار شهر همدان است و آماده هرگونه اقدام در جهت حمایت برای موفقیت این تیم در مسابقات فوتبال لیگ یک هستیم.


منبع:

1400/12/19
14:40:49
0.0 / 5
363
تگهای خبر: الكترونیك , بازی , پروژه , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی