پرتاب ماموریت کرو-4 به تاخیر افتاد

پرتاب ماموریت کرو-4 به تاخیر افتاد نیو وبلاگ: مقامات ناسا و اسپیس ایکس اعلام نمودند ماموریت کرو-4 را به سبب برنامه های پرتاب بسیار شلوغ، یک روز دیرتر پرتاب خواهند کرد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، ماموریت آتی کرو-۴ اسپیس ایکس مقرر است خدمه ای متشکل از سه فضانورد ناسا و یک فضانورد آژانس فضایی اروپا (ESA) را به ایستگاه فضایی بین المللی بفرستد؛ جایی که آنها در مدار زمین زندگی و کار خواهند کرد. با این وجود، همانطور که "استیو استیچ" (Steve Stich)، مدیر برنامه سرنشین دار تجاری ناسا در مرکز فضایی جانسون (JSC) در تگزاس در جریان یک کنفرانس خبری گفت، پرتاب ماموریت کرو-۴ از ۱۹ آوریل به ۲۰ آوریل موکول شده است.
فضانوردان ماموریت "کرو-۴"(Crew۴) اسپیس ایکس در تصویر بالا قابل مشاهده هستند. "کرو-۴" ماموریت سرنشین دار بعدی شرکت اسپیس ایکس است که به زودی به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب خواهد شد.
فرمانده "کیل لیندگرن"(Kjell Lindgren)، خلبان "رابرت هاینز"(Robert Hines) و متخصصان ماموریت "جسیکا واتکینز"(Jessica Watkins) و "سامانتا کریستوفورتی"(Samantha Cristoforetti) از خدمه این ماموریت هستند.
ماموریت "کرو-۴" اسپیس ایکس، چهارمین پرواز سرنشین دار تجاری ناسا توسط فضاپیمای کرو دراگون و هفتمین پرواز کلی سرنشین دار مداری خواهد بود. این ماموریت برای پرتاب در ۲۰ آوریل ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده است و طی آن چهار نفر از خدمه این ماموریت از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل خواهند شد. بنا بر برنامه ریزی ها مقرر است این ۴ خدمه نیز به مدت ۶ ماه در ایستگاه فضایی بین المللی حضور داشته باشند.
هم اکنون خدمه ماموریت کرو-۳ اسپیس ایکس در ایستگاه فضایی بین المللی حضور دارند. این ماموریت ۱۰ نوامبر سال ۲۰۲۱ ساعت ۲۱: ۰۳ به وقت منطقه زمانی شرقی(بامداد پنجشنبه ساعت ۰۵: ۳۳ به وقت ایران) به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب شد.
طی ماموریت "کرو-۳" چهار فضانورد ناسا به اسامی "راجا چاری"، "توماس مارشبورن"، "کایلا بارون" و یک فضانورد آژانس فضایی اروپا به نام "ماتیاس ماورر" برای انجام یک ماموریت ۶ ماهه به ایستگاه فضایی بین المللی رفتند. این نخستین پرواز فضایی "بارون"، "چاری" و "ماورر" و سومین پرواز "مارشبورن" بود.
این سومین ماموریت عملیاتی سرنشین دار اسپیس ایکس برای ناسا بعنوان قسمتی از برنامه خدمه تجاری این سازمان فضایی بود. مقرر است هر ماموریت، همچون کرو-۳، حدودا ۶ ماه به طول بینجامد و اسپیس ایکس مسئول پرتاب فضانوردان و همین طور بازگرداندن آنها به زمین است. مقرر است فضانوردان ماموریت کرو-۳ نیز بهار سال ۲۰۲۲ به زمین بازگردند.




منبع:

1401/01/13
20:31:45
0.0 / 5
397
تگهای خبر: سازمان , فضا , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی