معاون اول قوه قضاییه:

به دنبال جلب رضایت حداکثری مردم هستیم

به دنبال جلب رضایت حداکثری مردم هستیم معاون اول قوه قضاییه اظهار داشت: هنوز نتوانسته ایم آنچه که جامعه از قوه قضاییه انتظار دارند برآورده نماییم و امیدواریم به کمک خود مردم بتوانیم با برنامه ریزی جدی برای پرونده های ورودی به دادگستری، بستر جلب رضایت را فراهم نماییم.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق عصر سه شنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب استان خوزستان افزود: پیگیری برای کاهش ورود پرونده به دادگستری همچون اولویت های مهم دستگاه قضایی است که در این راستا بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود در کشور همچون استفاده از ظرفیت بسیج استفاده در دستور کار این قوه است.
وی با تکیه بر این که محور اصلی همه برنامه های در قوه قضاییه جلب رضایت حداکثری مردم است اظهار داشت: مطالبه مردم برخورد عادلانه و سریع با تخلفات و احقاق حقوق آنهاست که این مطالبه بزرگی از دستگاه قضایی نیست و قوه قضایی در جهت عمل به این مطالبه گام بر می دارد.
معاون اول قوه قضاییه خوزستان را استانی ماندگار و مقاوم با شاخصهای متمایز در کشور دانست و اظهار داشت: این استان یادآور حماسه و مجاهدت های شهدا و ایثارگران است و مردم خوزستان در تمام عرضه ها دین خویش را به انقلاب و نظام اسلامی ادا کرده اند.
مصدق با اشاره به اینکه خدمت به مردم خوزستان قطعا برنامه ای ویژه و متفاوت از سایر استانهای می طلبد اظهار داشت: مدیران این استان باید با کار جهادی و شبانه روزی خدماتی در خور شان مردم این استان ارائه کنند.

دستگاه قضایی احتیاج به حرکت جهادی در تمام بخش ها دارد
معاون اول قوه قضاییه با تکیه بر ضرورت حرکت جهادی در همه بخش های قضایی کشور اضافه کرد: بیشتر از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی می گذرد و لازم است که این حرکت جهادی به صورت جهشی در تمام زمینه ها استمرار یابد.
وی اظهار داشت: قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی تدوین برنامه عملیاتی هدفمند و دارای زمان بندی مشخص در همه زمینه ها، با در نظر گرفتن الزامات مقرر در سند تحول و محورهای مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب رئیس قوه قضایی است.
مصدق افزود: رعایت سیاست های ترسیمی مقام معظم رهبری در تدوین سیاست های کلی و تمام فعالیتهای قوه قضاییه در صدر اولویت های قرار دارد.
معاون اول قوه قضاییه ضمن اشاره به سند تحول دستگاه قضایی اضافه کرد: با گذشت چند سال از رونمایی سند تحول در دستگاه قضایی، متولیان امر در دادگستری های سراسر کشور باید به صورت جهشی برنامه های در رابطه با این سند را ارائه کنند.

کارگروه های علمی و تحولی در تمام دادگستری های کشور راه اندازی شود
وی با تکیه بر راه اندازی کارگروه های علمی و تحولی در تمام دادگستری های کشور افزود: این کارگروه ها باید در تمام استان ها تشکیل و مسئولان قضایی منتظر سیاست اعلامی نباشند چون که این سیاست اعلام شده است.
مصدق اظهار داشت: با عنایت به این که برنامه عملیاتی استانهای مختلف با یکدیگر متفاوت می باشد بنابراین در زمینه های قضایی امکان مدیریت تمام استان ها بر مبنای یک دستورالعمل واحد وجود ندارد.
معاون اول قوه قضاییه افزود: برای اولین بار در قوه قضاییه، سند تحول، برنامه علمی و عملی در جهت تحول و تعالی مجموعه قضایی کشور تنظیم شده است که این سند بزودی رونمایی و اجرایی می شود.
وی خطاب به مدیران جدید منصوب شده بعنوان رئیس کل و دادستان مرکز خوزستان اظهار داشت: از مدیران قضایی جدید خوزستان انتظار می رود که ضمن رعایت استقلال کامل بعنوان رئیس کل و دادستان مرکز استان، میان این دو مجموعه هماهنگی کامل وجود داشته باشد.

مردمی شدن قوه قضاییه از مطالبه های جدی از این قوه است
مصدق، مردمی شدن قوه قضاییه را از مطالبه های جدی از این قوه دانست اضافه کرد: تا وقتی که قوه قضاییه خویش را از جنس مردم نداند، موفقیتی هم کسب نمی گردد بنابراین مردمی شدن دستگاه قضا مورد تاکید است.
وی با اشاره به اینکه مردم باید آثار اجرای طرح تحول قوه قضاییه را مشاهده کنند اظهار داشت: مبارزه جدی با فساد و مفسدان در دستور کار قوه قضاییه است و خسارت هایی که در این زمان به بیت المال وارد شده به کمک همه دلسوزان جبران و جلوی این فسادها گرفته می شود.
وی تصریح کرد: پشتیبانی از تولید، اشغال و شرکتهای دانش بنیان و همینطور رسیدگی جدی و بدون بخشایش به پرونده های دارای فساد همچون مطالبه های جدی قوه قضاییه از مسئولان قضایی استانی است.
معاون اول قوه قضاییه ضمن اشاره به ضرورت تشکیل کارگروه پشتیبانی از تولید در کشور اظهار داشت: مسئولان قضایی استان ها با همکاری دستگاههای مختلف و حضور مستمر در شرکتهای دارای مشکل حقوقی، پیگیر بازگشت صنایع به مدار تولید باشند.

بسیج تمام ظرفیت ها برای جلب رضایت و تعیین تکلیف پرونده های قتل عمد
وی افزود: کمک به دولت برای تعیین تکلیف انبار گمرکات، انبار تملیکی، دفاع از حقوق عامه، استفاده از ظرفیت عظیم ریش سفیدان و بزرگان طوایف برای صلح و سازش و همچون مطالبات جدی از مسئولان جدید قضایی خوزستان است.
معاون اول قوه قضاییه ضمن اشاره به وجود پرونده های مختلف قتل و توقف ۲۰ ساله بعضی از این پرونده ها اظهار داشت: تا سه ماه آینده پرونده های قتل عمد جمع آوری و نسبت به تعیین تکلیف آنها با ظرفیت جلب رضایت اولیای دم اقدام می شود.
مصدق افزود: در بعضی پرونده هایی بیشتر از 20 سال از صدور حکم قصاص و تایید این حکم در دیوان عالی کشور می گذرد اما اجرای این موارد به علل مختلف باقی مانده است. اگر پس از ۲۰ سال نتوانستیم رضایت اولیای دم را کسب نماییم، حضور ۲۰ ساله آن محکوم در زندان محکومیت مضاعف است.
وی با اشاره به اینکه باید این فرهنگ میان قضات کشور جا بیفتد که نظام، راضی به بازداشت افراد نیست اظهار داشت: بازداشت موقت و بازداشت های منتهی به بازداشت موقت باید به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.
مصدق افزود: یکی از برنامه های تحولی دستگاه قضایی اولویت دادن به ایجاد اشتغال برای زندانیان با همکاری بنیاد تعاون است که این مورد به صورت جدی پیگیری و بزودی دستورالعمل آن ابلاغ می شود.
در این جلسه که با حضور فرماندهان و مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد از خدمات هفت ساله عباس حسینی پویا بعنوان دادستان سابق عمومی و انقلاب خوزستان و هم از خدمات ۳۱ ماهه حجت الاسلام و المسلمین مرادی دادستان سابق عمومی و انقلاب خوزستان تقدیر گردید.
حجت الاسلام والمسلمین اژه ای رئیس قوه قضاییه طی احکامی "علی دهقانی" رئیس سابق دادگستری ایلام را بعنوان رئیس کل دادگستری خوزستان و "صادق جعفری چگنی" را بعنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب مرکز این استان منصوب نمود. همینطور عباس حسینی پویا دادستان سابق عمومی و انقلاب خوزستان هم بعنوان معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان منصوب و حجت الاسلام و المسلمین مرادی هم بعنوان دادیار دیوان عالی کشور انتخاب شد.

1401/01/16
20:14:12
0.0 / 5
278
تگهای خبر: خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی