خیران در نشست صمیمی با خزعلی چه گفتند؛

خانواده ای بدون دختر که هشت بار جهیزیه اهدایی گرفت

خانواده ای بدون دختر که هشت بار جهیزیه اهدایی گرفت به گزارش نیو وبلاگ نشست صمیمی انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با خیران برای همفکری و همراهی جهت حل صدمه های اجتماعی و مشکلات حوزه زنان در مجموعه فرهنگی تلاش در حالی برگزار شد که خیران هم بخشی از مشکلات خویش را مطرح نمودند.


به گزارش خبرنگار حوزه زنان ایرنا، انسیه خزعلی در ابتدای نشست علت دعوت خیران را همکاری برای حل مشکلات حوزه زنان عنوان نمود و از همه خیران بخصوص بانوان خواست تا برای حل مسایل بانوان وارد میدان شوند و تشکیل گروه هایی برای پشتیبانی از بانوان را ضروری دانست.
در این نشست که از ساعت ۱۸: ۳۰ چهارشنبه شب آغاز شد، بعضی از دیدارهای معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در جریان سفرهای استانی با رویکرد حل مشکلات حوزه زنان در استانها به نمایش درآمد و این کلیپ ها آغازی شد به جهت اینکه خیران مسایل و مشکلات خویش را مطرح کنند.

مهم ترین مطالب خیران در این جلسه، برای کار خیر باید ۱۰ درصد مالیات پرداخت نماییم، برنامه ما آزادی زندانیان است، ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان برای تأمین جهیزیه نیاز داریم، یک خانواده بدون دختر هشت بار جهیزیه دریافت نمودند، برای ۱۱ هزار زوج کارآفرین کار به وجود آمد، کودکان در خیابان ها جمع آوری شوند، گلایه شدید از گرانی ها، پیری جمعیت و نبود اشتغال برای جوانان در کشور و انتظار سه هزار نفر برای پیوند عضو بود.
برای کار خیر باید ۱۰ درصد مالیات پرداخت کنیم!
حبیب الله بوربور رئیس هیات مدیره مجمع خیرین کشور اظهار داشت: مجمع خیران مدرسه ساز در بیشتر از ۴۰۰ شعبه در کشور فعالیت دارد اما هنوز مدارس دو نوبته و کپری داریم، مجمع خیران، هشت مجمع و هشت بنیاد را به ثبت رسانده است تا اولویت ها برای خیران مشخص شود.

وی افزود: حالا ۴۳ نهاد و شخص حقیقی و بنیاد عضو مجموعه ما هستند، در مجلس مجمع خیران را تشکیل دادیم تا مشکلات را رفع نماییم.

بوربور اضافه کرد: در ایران برای کار خیر هم باید ۱۰ درصد مالیات پرداخت کنند و معتقدم کسانی که این قوانین را وضع کردند عناد داشته اند چرا وقتی یک خیر ۳۰۰ واحد ساخته و منزل خودش را وقف کرده است برای وی هم مالیات وضع می شود با این شرایط یک خیر چگونه می تواند کار کند ما دنبال حل مشکلات در مجلس هستیم تا تضاد در قانون در پژوهشگاه مجلس مورد بررسی و رفع گردد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگانی در سه قوه داریم و در مجلس ۱۴۰ یا ۱۵۰ نماینده عضو فراکسیون ما هستند، عنوان کرد: در مبحث خانواده اگر جامعه بخواهد سلامت داشته باشد و به رفاه برسد باید به ۵۰ درصد جامعه که زنان هستند توجه نمایند.

وی معتقد است: همه کسانی که در زندگی خود موفق هستند مادرانی داشتند که چنین فرزندانی به جامعه تقدیم کردند. ما برپایه اولویت خیران را جهت می دهیم برپایه تشکیلاتی که دارند کمک های مردمی را به سمت حوزه زنان جهت دهیم.
برنامه ما آزادی زندانیان است
خدیجه نیزاری رئیس شورای بانوان خیر مدرسه ساز کشور هم اظهار داشت: این شورا ۲۳ سال شکل گرفته و ۶ هزار خیر مدرسه ساز در کشور داریم برخی یک و برخی ۶۰ پروژه ساخته اند افتخار ماست که یک هزار و ۳۲۷ قرارداد با خیران داشتیم که در استانها هم کار به صورت جداگانه در حال انجام می باشد.

وی عنوان کرد: در مجمع خیران هم این شورا ۲ درمانگاه ساخته است آزادی زندانیان و بورسیه دانشجویان هم در برنامه کاری ما بوده است.





اهدای هشت بار جهیزیه به خانواده ای بدون دختر
حسین صمدیان، مدیر عامل موسسه خیریه حضرت رقیه(س) هم اظهار داشت: این بنیاد خیریه در ۱۴ مسئله و طرح فعالیت دارد که تأمین جهیزیه برای تشکیل خانواده و ازدواج همچون مهم ترین این فعالیت ها است، سال گذشته ۳۰ هزار جهیزیه با همکاری نهادهای حمایتی و خیران تأمین، تهیه و اهدا شد که با مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از کالا و تولیدات ملی این کالاها را تهیه کردیم.

وی عنوان کرد: در طول سال ۱۰۰ هزار زوج نیازمند به جهیزیه داریم و با عنایت به کاری که انجام می دهیم برای این افراد ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم.

وی افزود: برای اهدای جهیزیه به نیازمندان به یک روح جمعی نیاز داریم که از کارهای جزیره ای و موازی جلوگیری شود چون برخی خانواده ها چند بار با هم جهیزیه گرفته که در یک مورد هشت بار جهیزیه گرفتند که متاسفانه اصلا دختر نداشتند این مسایل بخاطر پراکندگی و کار مشترک انجام ندادن است و توزیع عادلانه جهیزیه صورت نمی گیرد.
اهدای نوشت افزار به نیازمندان
شهرام اقبال زاده مدیر مجموعه خیریه شمس هم اظهار داشت: هم اکنون ۱۸ واحد اشتغالزایی داریم که امیدواریم با تلاشهای جدی در این حوزه برنامه ریزی نماییم البته از اقدامات مهم ما اهدای سالانه جهیزیه و توزیع دهها هزار نوشت افزار در ۲۰ استان است و سال جاری ۴۰ هزار نوشت افزار توزیع کردیم.
ایجاد کار برای ۱۱ هزار زوج کارآفرین
محمدجواد فولاد مدیرعامل بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها هم اظهار داشت: این بنیاد در سطح کشور و کشورهای همسایه فعالیت دارد و از زوج های جوان جامعه حمایت می کند بگونه ای که تابحال ۱۱ هزار نفر بعنوان کارآفرین در ۹۰۰ شعبه مشغول به کار شده است.

وی با اشاره به اینکه حوزه فعالیت ما در حوزه خانواده بحث ازدواج جلوگیری از طلاق و فرزندآوری است، اضافه کرد: ایجاد بازارچه صنایع دستی برای اقتصاد خانواده، ایجاد شبکه ای در حوزه خانواده با عضویت موسسات مختلف، راهی خانه بخت شدن یکصد هزار زوج جوان با تأمین جهیزیه، تأمین سیسمونی و نیازهای اولیه بانوان آبستن و ایجاد کلینیک های تخصصی برای جلوگیری از طلاق از دیگر برنامه های ماست.

وی معتقد است: اگر به پایه و استقامت حوزه خانواده توجه گردد می تواند در همه زمینه ها اثرگذار می باشد، این بنیاد ۸۵۰ هزار عضو ثابت دارد و آمادگی فعالیت در حوزه زنان و خانواده را دارد و برای روند رو به بهبودی وضعیت خانواده ها آمادگی کامل دارد.
برای کار خیر نباید مالیات پرداخت کرد
مهرنوش کاوه مدیر مرکز خیریه امید فردا هم به مبحث بااهمیت سلامت روان در جامعه اشاره نمود و اظهار داشت: یکی از چالش های اصلی جامعه مبحث مهم اختلالات روانی است که باید برای جلوگیری از آن برنامه ریزی کرد.

وی اعتقاد دارد که با گسترش سبک های زندگی صدمه ها بیشتر شده است و رنج صدمه های اجتماعی در ایران با جهان خیلی متفاوت نیست دنیا به این نتیجه رسیده هزینه های پنهان اختلالات روانی می تواند یک دنیا را نجات دهد.

وی به پرداخت مالیات توسط خیران هم اشاره نمود و عنوان کرد: ما سیاست گذاری غلط داریم و نباید برای کار خیر مالیات پرداخت نماییم و امیدواریم این نشست سیاست گذاری کلان در جامعه داشته باشد.




باید برای جمع آوری کودکان در خیابان تلاش کرد
خانم سرپوئی زرگریانی رئیس انجمن خیریه بانوان ارامنه تهران هم اظهار داشت: این انجمن خیریه ۱۱۸ سال قدمت دارد و الان ۱۲۰ خانواده و ۲ خانه سالمندان را زیر پوشش دارد.

وی با اشاره به اینکه انجمن ما مانند دیگر انجمن ها فعالیتهای خیلی گسترده ای ندارد، عنوان کرد: تنها یک خواسته داریم که امیدوارم دختران و پسران کوچک در کوچه ها و خیابان ها جمع شوند و دیگر این افراد را در خیابان نبینیم.
گلایه شدید از گرانی ها، پیری جمعیت و نبود اشتغال برای جوانان در کشور
محمدرضا کارگری قائم مقام مجمع خیران کشور هم اظهار داشت: در کشور به علت نداشتن کار کارشناسی جهانی، مشکلات جدی داریم، دولتمردان چه می کنند هر روز گرانی است چرا اقتصاد کشور ۲۴ ساعت دوام ندارد حق این ملت بزرگ نیست که روزی خویش را از سطل زباله دربیاورند.

وی عنوان کرد: ما در آینده جمعیت ۲۵ میلیونی پیر داریم، نرخ فرزندآوری به یک درصد و نزدیک به صفر می رسد، جوانان کار و مسکن ندارد و با این حجم گرانی چه باید کنند.

وی تصریح کرد: در دنیا از روزی که بچه به دنیا می آید همه امکانات آنها را کامل می کنند چطور می توان نسل آینده را داشته باشیم پس باید برای حل این مشکلات، برای جوانان کار ایجاد نماییم و مسکن بسازیم چون اگر با این روند پیش برویم و در ۲۵ سال آینده کشور پیر و فرتوت خواهیم داشت و باید نیروی کار را از دیگر کشورها بیاوریم.




انتظار سه هزار نفر برای پیوند عضو
کتایون نجفی زاده مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانی ها هم اظهار داشت: اهدای عضو دستاورد انقلاب است که ایران مقام اول اهدا عضو در آسیا دارد و ۲۵۰ هزار میلیارد تومان صرفه جویی ارزی در این حوزه دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای پیوند عضو هر دو تا سه ساعت یک ایرانی به علت نرسیدن عضو پیوندی فوت می کند و سه هزار پیوند در صف انتظار هستند.

وی مهم ترین مسئله در جامعه را نهادینه کردن مبحث مهم اهدای عضو ذکر کرد و اظهار داشت: از خیران می خواهیم برای فرهنگ سازی اهدای عضو کمک کنید تا این مورد نهادینه شود.
این نشست صمیمی بعد از چند ساعت با همفکری و همراهی برای حل مشکلات حوزه زنان به پایان رسید اما برنامه ریزی شد که این نشست ها تا حصول نتیجه ادامه داشته باشد.
۱۳۵۲

1401/02/08
13:48:19
0.0 / 5
394
تگهای خبر: اقتصاد , پروژه , پژوهش , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی