معاون ستاد مبارزه با موادمخدر:

کار عملیاتی درحوزه جلوگیری از اعتیاد توسعه پیدا می کند

کار عملیاتی درحوزه جلوگیری از اعتیاد توسعه پیدا می کند به گزارش نیو وبلاگ معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری اظهار داشت: نهایت تلاش ما این است که کار عملیاتی دارای ارزش در حوزه جلوگیری از اعتیاد گسترش یابد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایرنا، محمد جمال لو روز سه شنبه در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک میان معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت کار و ستاد مبارزه با مواد مخدر با محوریت اجرای برنامه های جلوگیری از اعتیاد اضافه کرد: در ادامه باید سطح مشارکت همکاران در حوزه اقدامات جلوگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید گسترش یابد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در هفته و سالروز جهانی مبارزه با موادمخدر در تیرماه، روز ویژه ای را بعنوان یاریگران کار و تولید در نظر خواهیم داشت.
جمال لو در ادامه به همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با این ستاد اشاره نمود و افزود: همکاری وزارت کار در حوزه جلوگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید کم نظیر است که البته شروع خوبی است و مقرر است در سال ۱۴۰۱ هم با همکاری این وزارت خانه برنامه های دیگری داشته باشیم.
وی در عین حال افزود: اقدامات پیشگیرانه اعتیاد در جامعه کار و تولید به سبب جامعه بزرگ و بالای کارگری کار سختی است اما با همکاری خوب وزارت کار میتوان کارهای مهمی انجام داد.
تشکیل پرونده سلامت کارگران
هادی بهداد مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این مراسم اظهار داشت: یکی از سیاست های دولت در کنار معیشت، بحث سلامت کارگران است پس معتقدیم جامعه کارگری را در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر به هیچ عنوان نباید جدا از خانواده ها دید.
وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف ما در وزارت کار تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای تمامی جامعه کارگری است، عنوان کرد: برپایه اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پوشش ما در وزارت کار در حوزه برنامه های سلامت از یک به سه میلیون نفر امسال افزایش می یابد.
بهداد افزود: حدود ۸۰ درصد از کارگران کشور در جمعیت هدف طرح یاریگران کار و تولید در این عرصه به کارگاه های ۲۰ تا ۵۰ نفر اختصاص دارد.
مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۷۲۰ ایستگاه بهگر در استان ها شناسایی شده است و تعهد ما در حدود ۲۲۰ کانون یاریگران است و در سه ماه گذشته با ۲ برابر شدن آمارها، تعداد کانون های یاریگر به ۴۵۰ کانون رسید.
بهداد اضافه کرد: هم اکنون تعداد یک هزار و ۲۴۵ کانون درحال راه اندازی در کشور است که پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را در این قالب ها پیگیری می شود.
محمد چکشیان معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم از برنامه ها و طرح های جلوگیری از اعتیاد در مورد جامعه کار و تولید اطلاع داد و ابراز امیدواری کرد: آغاز همکاری با ستاد مبارزه با مواد مخدر، شروعی بر رسیدن اهداف ما در جلوگیری از اعتیاد در جامعه کارگری باشد.
وی عنوان کرد: گزارش راهبردی در این عرصه نشان داده است که ادامه کدام مسیر در جهت مبارزه با مواد مخدر و در چارچوب طرح یاریگران کار و تولید مناسب می باشد.
وی در ادامه افزود: دیدار جامعه کارگری با رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت هفته کارگر نقطه عطفی در حوزه کارگری به حساب می آید و گزارش های حوزه کارگری در این دیدار به حضور ایشان عرضه شد.


منبع:

1401/02/20
23:34:37
0.0 / 5
371
تگهای خبر: الكترونیك , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی