شروع به کار بزرگترین کشتی هیبریدی جهان از سال ۲۰۲۴

شروع به کار بزرگترین کشتی هیبریدی جهان از سال ۲۰۲۴ به گزارش نیو وبلاگ بزرگترین کشتی هیبریدی جهان از سال 2024 سفر بین فرانسه و انگلیس را با باتری هایی با ظرفیت 11.5 مگاوات ساعت آغاز خواهد نمود.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، شرکت کشتیرانی "بریتانی فریز"(Brittany Ferries) از شروع به کار بزرگترین کشتی هیبریدی جهان موسوم به "سنت مالو"(Saint-Malo) در سال ۲۰۲۴ آگاهی داد.
این کشتی ۱۹۵ متری(۶۳۹ فوتی) دارای باتری هایی با ظرفیت ۱۱.۵ مگاوات ساعت است که تقریباً دو برابر آن چیزی است که به طور معمول برای پیشرانه هیبریدی در کشتی ها استفاده می شود و جایگزین یکی از مدلهای قدیمی این شرکت در مسیری از بندر "سنت مالو" در فرانسه به بندر "پورتسموث" در انگلستان خواهد شد.
"کریستف متیو" مدیر عامل "بریتانی فریز" اظهار داشت: "بریتنی فریز" مفتخر است که در حمل و نقل پایدار، پیشرو است و با شرکای خود برای آوردن کشتی های پاک تر به مناطقی که در آن فعالیت می نماییم، همکاری می کند.
وی ادامه داد: فناوری هیبریدی به پیشبرد برنامه نوسازی ناوگان ما ادامه می دهد و به دنبال معرفی دو کشتی با سوخت LNG خواهد بود. از روز اول بهره برداری، بنادری مانند "سنت مالو" در فرانسه و "پورتسموث" در بریتانیا سود خواهند برد. این توسعه به این معنا است که مزایای بیشتری حاصل خواهد شد، برای اینکه سرمایه گذاری توسط بنادر در زیرساخت های لازم، تحقق این هدف را ممکن می کند.
کشتی "سنت مالو" سیستم های مختلفی را در خود ادغام کرده است که امکان بهینه سازی انرژی در لحظه را در هنگام کشتیرانی فراهم می آورد تا کارایی خودرا بهبود بخشد و سواری نرم تری داشته باشد. این کشتی همین طور به خاصیت هایی تجهیز خواهد شد که آنرا پایدار می کند.
طبق گفته شرکت فنلاندی "وارتسیلا"(Wärtsilä) تامین کننده موتور و باتری کشتی "سنت مالو"، خاصیت هایی مانند راندمان انرژی بهینه، قدرت هیبریدی و قابلیت شارژ(پلاگین) کنار ساحل، پتانسیل کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را تا ۱۵ درصد در مقایسه با کشتی های دارای پیشرانه های دیزلی دارند.
این شرکت همراه با سازنده این کشتی موسوم به "استنارورو"(StenaRoRo)، دومین کشتی هیبریدی را نیز برای شرکت کشتیرانی "بریتانی فریز" مهندسی می کند. این دو کشتی هیبریدی جدید به ترتیب جایگزین کشتی های "بریتان"(Bretagne) و "نرماندی"(Normandie)، دو فروند از قدیمی ترین کشتی های این شرکت خواهند شد.
کربن زدایی از کل ناوگان دریایی
شرکت های دخیل در ساخت "سنت مالو" اعلام نمودند که می خواهند در کربن زدایی ناوگان دریایی پیشرو باشند و همراه با شرکای خود، پیشرفت ها را به سمت بدون آلایندگی سوق دهند.
آنها می گویند: هیبرید سازی به کشتی های ما اجازه می دهد تا آن زمان که با پیشرفت های فناوری آینده همچون سوخت های سبز، سلول های سوختی، باتری های بزرگ تر و نیروی محرکه خورشیدی یا بادی سازگار می شوند، انعطاف پذیری بالایی داشته باشند.
شرکت "وارتسیلا" همین طور به تامین گیربکس و پروانه برای کشتی های هیبریدی جدید مامور شده است.
"هاکان انوال" رییس و مدیر عامل این شرکت می گوید: این ماموریت، پیشرو بودن "وارتسیلا" را در بخش هیبریدی تقویت می کند. باتری بزرگتر به کشتی ها اجازه می دهد تا با بهره گیری از پروانه ها و همه پیشرانه ها برای مانور بدون انتشار آلاینده حتی در آب و هوای بد، با قدرت کامل کار کنند. این در حالیست که امکان شارژ ساحلی، باتری ها را در حین اقامت در اسکله شارژ می کند.
صنعت کشتیرانی درخواست های زیادی برای کربن زدایی داشته است، برای اینکه کشتی های عظیمی که از آنها استفاده می شود، منبع بزرگی از انتشار کربن هستند. با این وجود، اندازه بزرگ کشتی ها و مسافت های طولانی که باید طی کنند، مهندسی گزینه های پایدار را برای آنها دشوار کرده است.
"بریتانی فریز" با این موفقیتِ رکوردشکن امیدوار است که سایر کشتیرانان را نیز تشویق کند تا گامی به سمت مهندسی آگاهانه برای محیط زیست بردارند و شاید خیلی از ناوگان های کربن زای موجود خودرا جایگزین کنند یا ارتقا دهند.



1401/04/06
12:27:09
0.0 / 5
387
تگهای خبر: باتری , جهان , سرمایه گذاری , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی