موج بی سابقه گرما در اروپا از لنز ماهواره های هواشناسی

موج بی سابقه گرما در اروپا از لنز ماهواره های هواشناسی به گزارش نیو وبلاگ به ندرت پیش می آید که ماهواره ها نمای کاملاً بدون ابری از کل اروپا داشته باشند، اما روز دوشنبه(۱۸ ژوئیه/۲۷تیر)، ماهواره هواشناسی اروپا معروف به ˮEumetsatˮ این لحظه را ثبت نمود.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، این نمای واضح بدان معناست که آسمان صاف و آبی است حتی برای اروپایی هایی که هنگام خروج از خانه بیش از ضدآفتاب به بردن چتر اهمیت می دهند. این آسمان صاف فرصتی برای موج گرمایی که قاره را فرا گرفته، به ارمغان می آورد و افزایش دمای بی سابقه ای را در سراسر قاره رقم می زند. علاوه بر آن، حریق های ویرانگری را که تا حالا صدها مایل مربع از زمین را ویران کرده اند، برانگیخته است.
این موج گرما بعد از دومین گرم ترین ماه ژوئن کل تاریخ اروپا رخ داده است و خیلی از کارشناسان آنرا گواهی بر تأثیرات عمیق تغییرات جوی فعلی و همین طور هشداری برای این قاره در نظر می گیرند. قاره ای که به گرم شدن سریع تر نسبت به سایر مناطق دنیا معروف است.


مقایسه تصاویر ثبت شده توسط ماهواره اروپایی رصد زمین سنتینل-۲(Sentinel-۲) در اواسط ماه ژوئن و هفته دوم ژوئیه نشان میدهد که چگونه منظره به طور معمول سرسبز بریتانیا به سبب خشکسالی به رنگ قهوه ای در آمده است.
بریتانیا که به تابستان های نسبتاً طاقت فرسا مشهور است، این هفته گرمای شدیدی را تجربه می کند و دمای آن بسیار فراتر از محدوده طبیعی دما در تابستان رسیده است. انتظار می رود برای نخستین بار در تاریخ دمای بخش هایی از این کشور به ۱۰۴ درجه فارنهایت(۴۰ درجه سانتی گراد) برسد.
حریق در پارک طبیعی "Las Batuecas-Sierra de Francia" در اسپانیا، ژوئیه ۲۰۲۲


منبع:

1401/04/29
12:50:22
0.0 / 5
374
تگهای خبر: ماهواره
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی