پنل خورشیدی عظیم ماهواره نظارت بر زمین را ببینید

پنل خورشیدی عظیم ماهواره نظارت بر زمین را ببینید نیو وبلاگ: یک ماهواره جدید که مقرر است به نظارت بر زمین بپردازد، برای پرتاب در سال ۲۰۲۳ آماده می شود.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، "آژانس فضایی اروپا"(ESA) و "آژانس فضایی ژاپن"(JAXA) درحال آماده شدن برای پرتاب یک ماهواره جدید نظارت بر زمین معروف به "ارث کِر" (EarthCARE) هستند که ابرها و ذرات معلق در هوا را بررسی خواهد نمود تا ببیند آنها چگونه با جو در تعامل قرار می گیرند و در دمای آن نقش دارند. بعنوان بخشی از آزمایش سخت افزار ماهواره قبل از پرتاب، بال پنل خورشیدی آن به تازگی برای اولین بار باز شد.
ارث کِر دارای مجموعه بزرگی از سیستم ها برای اندازه گیری است؛ همچون "لیدار اتمسفری"(Atmospheric lidar)، رادار "داپلر"(Doppler)، تصویرگر چند طیفی و پرتوسنج باند پهن. این سیستم ها برای درک رابطه پیچیده بین ابرها، ذرات معلق هوا، تشعشع و تغییرات آب و هوایی ضروری هستند اما این تعداد از سیستم ها به قدرت زیادی نیاز دارند. به همین دلیل، این ماهواره به یک بال خورشیدی بزرگ دارای پنج پنل هم مجهز شده است.
بال خورشیدی که طول آن به ۱۱ متر می رسد، باید جمع شود تا در دماغه موشکی قرار بگیرد که ماهواره را از زمین بیرون می برد و به مدار پرتاب می کند. برای آزمایش فرایند تا شدن و باز شدن، حالا بال برای اولین بار در یک مرکز آزمایشی متعلق به آژانس فضایی اروپا در هلند مستقر شده است.


"مهرداد رضازاد"(Mehrdad Rezazad)، پژوهشگر آژانس فضایی اروپا اظهار داشت: ما بسیار خوشحالیم که بگوییم آزمایش استقرار بال خورشیدی، خیلی خوب انجام شد. استقرار بموقع و کامل بال خورشیدی بزرگ بلافاصله بعد از پرتاب، برای این مأموریت خیلی مهم است. از آنجائیکه باید با گرانش روی زمین مقابله نماییم، پنل های جداگانه ای طی آزمایش، توسط گروهی از سیم ها پشتیبانی شدند. در مدار، پیوندهایی که پنج پنل را طی پیکربندی پرتاب در کنار هم نگه می دارند، به صورت خودکار توسط مجموعه ای از چاقوهای حرارتی بریده می شوند و بال تاشده را آزاد می کنند تا بتواند به صورت کامل در پشت پلت فرم ماهواره مستقر شود.
پرتاب ماهواره ارث کِر برای سپتامبر سال ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده و مقرر است از پایگاه فضایی اروپا در گویان فرانسه پرتاب شود.




منبع:

1401/05/03
23:45:23
0.0 / 5
335
تگهای خبر: اپل , پژوهش , پژوهشگر , دیجیتال
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی