شكستن گردوی دانش با نیروی میخواهم بدانم-۲،

امکان پذیر شدن حضور سریع در هر نقطه از جهان

امکان پذیر شدن حضور سریع در هر نقطه از جهان به گزارش نیو وبلاگ، دو فناوری ˮهولوپورتیشنˮ و ˮتله پورتیشنˮ امکان دارد در آینده بتوانند امکان حضور سریع در نقاط متعدد جهان را فراهم نمایند.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، فناوری هولوپورتیشن (Holoportation)، نوع جدیدی از فناوری است که به مدلهای سه بعدی باکیفیت بالا امکان می دهد تا در هر نقطه از جهان و در لحظه بازسازی، فشرده و منتقل شوند. هنگامی که این فناوری با نمایشگرهای واقعیت ترکیبی مانند هولولنز (HoloLens) ادغام می شود، به کاربران امکان می دهد تا شرکت کنندگان ازراه دور را بصورت سه بعدی ببینند و با آنها تعامل داشته باشند؛ گویی واقعا در فضای فیزیکی حضور دارند. برقراری ارتباط و تعامل با کاربران ازراه دور با کمک این فناوری، مانند ارتباطات چهره به چهره طبیعی می شود.

هولوپورتیشن، یک تکنولوژی جدید و پر سر و صدا است. بنابراین، بیشتر باید به این مساله پرداخت که هولوپورتیشن چیست و وجود واقعیت مجازی هولوگرافیک در محل کار چگونه می تواند اوضاع را بهتر کند.

تعریف کلی برای هولوپورتیشن، انتقال ازراه دور با بهره گیری از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است. هولوپورتیشن، یک فناوری سه بعدی است که مجموعه ای از دوربین های سه بعدی قرارگرفته در نقاط مختلف را برای ثبت و بازسازی تصویر سه بعدی یک شخص، فشرده سازی تصویر و انتقال آن به مکانی دور در لحظه به کار می گیرد.

تعامل با دیگران در فضای سه بعدی

شما با فناوری هولوپورتیشن، در حقیقت با همکاران، مشتریان یا سایر اعضای اداره خود در لحظه و بوسیله هولوگرام های سه بعدی آنها در دنیای واقعیت مجازی ارتباط برقرار خواهید کرد. هولوپورتیشن عملاً شما را به مکانی دور منتقل می کند. همه این موارد در حالی است که شما می نشینید و رندر سه بعدی خودرا در لحظه کنترل می کنید. این فناوری به گوش دادن، دیدن و حتی تعامل با سایر کاربران و اشیاء در دنیای مجازی کمک می نماید.

این فناوری از حداقل دو دوربین سه بعدی تخصصی برای ایجاد رندرهای سه بعدی استفاده می نماید. افزودن دوربین های بیشتر به دستگاه می تواند رندرهای سه بعدی را بسیار بهتر کند. یک نرم افزار تخصصی، رندرها را بازسازی می کند و آنها را به سایر نقاط جهان انتقال می دهد تا در صورتیکه در یک اتاق نشسته اید، جلسه ای را برگزار کنید؛ حتی زمانی که سایر شرکت کنندگان در واقعیت از شما دور هستند.

هولوپورتیشن یک نقطه عطف است

ما به تدریج با اولین راهکارهای واقعی آشنا می شویم که به ما امکان می دهند تا خودرا در فضا و زمان انتقال دهیم و در آن سوی جهان به عنوان یک هولوگرام حضور داشته باشیم. یکی از پروژه های بزرگ سال جاری در ارتباط با هولوپورتیشن، بازگشت یک گروه موسیقی روی صحنه بعد از ۴۰ سال بود. برگزارکنندگان اعلام نمودند که گروه موسیقی آبا (ABBA) باردیگر روی صحنه ظاهر خواهند شد، اما این دفعه بجای بدن واقعی، آواتارهای آنها حضور پیدا خواهند کرد. این آواتارها با الهام از نام این گروه، آباتار (Abbatar) نامیده شدند.

شرکت آمریکایی "اینداستریال لایت اند مجیک" یا "آی ال ام" (ILM)، ۸۵۰ نفر از کارکنان خودرا برای تمرکز بر این پروژه به کار گرفت. این پروژه مهمی در نوع خود محسوب می شود، برای اینکه این امکان را برای هر هنرمندی فراهم می آورد تا خودرا در فضا و زمان ازراه دور انتقال دهد و سال ها بعد از مرگ نیز هواداران از حضور او لذت ببرند.

هولوپورتیشن در لحظه همانطور که در فیلم های علمی-تخیلی دیده ایم، امکان گفتگو و تعامل را فراهم می آورد. این امر ممکنست حالا به لطف فعالیت شرکتی به نام PORTL در آستانه تحقق باشد.

آنها یک اطاقک بزرگ موسوم به PORTL Epic را در ابعاد یک دستگاه فروش خودکار ساخته اند که می تواند هولوگرام های با وضوح بالا را در لحظه و بصورت سه بعدی تولید نماید. ۱۰۰ نمونه از این اتاقک هم اکنون در سراسر جهان قرار داده شده اند. کاربران می توانند در یکی از این اتاقک ها یا چند نمونه از آنها، با وضوح بالا و بصورت همزمان ظاهر شوند.

این اتاقک ها را می توان در اتاق هیئت مدیره، روی صحنه، در سالن یا هر جایی که لازم باشد، قرار داد. بدین ترتیب، با بهره گیری از دوربین و میکروفون می توان مردم را در هزاران مایل دورتر دید، صدای آنها را شنید و با آنها تعامل داشت. این فناوری به مدیران عامل امکان می دهد تا در همه دفاتر شرکت بطور همزمان حضور داشته باشند. همچنین، این فناوری به دانشگاه ها امکان می دهد تا میزبان بهترین اساتید از سراسر جهان باشند.

هولوپورتیشن مایکروسافت

شرکت های دیگری مانند "مایکروسافت" (Microsoft) نیز تلاش می کنند تا هولوپورتیشن را به واقعیت تبدیل کنند. هولوپورتیشن مایکروسافت، بزرگترین نمونه از این فنآوری همیشه درحال تکامل است که به کاربران امکان می دهد تا در یک مکان دور در هولوگرام های سه بعدی خود و در یک محیط واقعیت مجازی حضور داشته باشند.



هولوپورتیشن مایکروسافت از فناوری هولولنز این شرکت استفاده می نماید و به کاربر امکان می دهد تا با بهره گیری از هولولنز، در یک محیط واقعیت مجازی بدون زندگی کردن در همان فضای فیزیکی، ببیند، گوش دهد و با سایر شرکت کنندگان تعامل داشته باشد. می توان این فناوری را به عنوان معادل سه بعدی کنفرانس ویدیویی در نظر گرفت که در آن، بجای اینکه کاربران روی صفحه کامپیوتر قابل مشاهده باشند، دقیقا در یک نمای هولوگرافی سه بعدی ظاهر شوند.


1401/05/31
13:13:10
0.0 / 5
333
تگهای خبر: پروژه , تكنولوژی , جهان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی