مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

بیش از 6 میلیون نفر رایگان بیمه شدند

بیش از 6 میلیون نفر رایگان بیمه شدند به گزارش نیو وبلاگ، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: در دولت سیزدهم بیش از 6 میلیون نفر بدون پرداخت هزینه در ابتدای سال تحت پوشش بیمه سلامت بصورت رایگان قرار گرفتند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا از سازمان بیمه سلامت ایرانیان، محمد مهدی ناصحی با اشاره به سه دهه فعالیت بیمه سلامت ایران اضافه کرد: طبق قانون همه بیمه ها باید در کشور با نام بیمه سلامت تجمیع شوند؛ البته این قانون هنوز بطور کامل محقق نشده است.
وی با اشاره به این که بیمه سلامت بزرگترین بیمه حوزه سلامت کشور است گفت: این بیمه بیش از ۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را در پنج صندوق بیمه ای تحت پوشش دارد و بزرگترین صندوق بیمه ای روستاییان و عشایر است که در مراکز دولتی ۹۰ درصد هزینه های بستری و ۷۰ درصد هزینه های سرپایی توسط بیمه پرداخت می شود.
ناصحی با اعلان اینکه دومین صندوق بیمه همگانی است اشاره کرد: در این صندوق نزدیک به ۱۷ میلیون تحت پوشش هستند همین طور بیمه کارکنان دولت شامل همه کارمندان دولت می باشد و سایر اقشار از خانواده معظم شهدا، کمیته امداد، بهزیستی، خانواده زندانیان و حتی اتباع می توانند تحت پوشش این صندوق و صندوق ایرانیان قرار گیرند که مجموع افراد این صندوق ها ۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است.
وی اشاره کرد: این فرصتی بود که خوشبختانه با هدف کاهش هزینه های جیب مردم و دسترسی به درمان فراهم گردید، البته برای سایر دهک ها که باید از آزمون وسع استفاده کنند، فرصت سه ماهه ای برقرار شد که افراد فاقد بیمه بصورت رایگان بیمه شوند.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران درباره ی اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی گفت: این قانون در مجلس به تصویب رسیده و از سال ۱۳۹۹ و بعد از آن در ۱۴۰۰ در قوانین بودجه درنظر گرفته شد و بیمه سلامت به عنوان مجری پیشتاز در اجرای آن موفق عمل کرده است.
وی اظهار داشت: حالا عمده استانها مانند یزد ۱۰۰ درصد نسخ بصورت الکترونیکی صادر می شود، بدون شک این طرح برای مردم و حوزه سلامت فواید بسیاری دارد.
ناصحی درباره ی پشتیبانی از زوجین نابارور اضافه کرد: همه خدمات تشخیصی و درمانی در زمینه ناباروری تحت پوشش بیمه است، خوشبختانه استان یزد دراین زمینه پیشگام بوده و از پیشرفته ترین روش ها در این استان برای درمان ناباروری استفاده می شود. برای بیمه شدگان در این بیماری ۹۰ درصد هزینه های بستری و هزینه های سرپایی پرداخت می شود.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اعلان اینکه مادران حامله تحت پوشش بیمه قرار می گیرند افزود: همین طور فرزندان آنها نیز تا پنج سالگی تحت پوشش قرار می گیرند.
وی با تأکید بر پشتیبانی از بیماران صعب العلاج اظهار داشت: برای این بیماران نیز بدنبال کاهش پرداختی ها از جیب مردم هستیم و در هفته های آتی اقدامات خوبی دراین زمینه صورت می گیرد. به لحاظ اعتبار بلاعوض پنج هزار میلیارد تومان و ۲ هزار میلیارد تومان نیز بصورت تسهیلات چهار درصدی در کنار صندوق پشتیبانی از بیماران صعب العلاج وجود دارد.


منبع:

1401/06/12
18:57:22
0.0 / 5
405
تگهای خبر: الكترونیك , خدمات , درمان , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی