طعنه ایلان ماسك به جف بزوس در توییتر:

شاید تصادفی باشد!

شاید تصادفی باشد! نیو وبلاگ: بنظر می رسد ایلان ماسک با پاسخی طعنه آمیز به توییت یک کاربر، به رقابت مداوم خود با جف بزوس دامن زده است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اینسایدر، ایلان ماسک در جواب یکی از کارآفرینان در توییتر که گفته بود جف بزوس تمام کارهای تجاری ماسک را کپی می کند نوشت: شاید تصادفی باشد.
این دشمنی ۱۵ ساله تا حدی ناشی از رقابت تجاری فضایی آنها است.
کیم داتکام(Kim Dotcom)، کارآفرین اینترنتی آلمانی مقیم نیوزیلند که بیش از دو دهه است به سبب اتهامات مربوط به سایت اشتراک فایلش با نام مگاآپلود با استرداد به ایالات متحده مبارزه می کند در توییتر پرکار است و بطور منظم با ماسک در این پلت فرم تعامل دارد.
ماسک حدود ۱۵ سال است که با جف بزوس اختلاف دارد و مرتباً او را به کپی برداری متهم می کند. این دو منافع مشترکی دارند و اغلب جایگاه ثروتمندترین فرد جهان را از دست هم می ستانند. ماسک هم اکنون بعد از برنارد آرنو(Bernard Arnault)، سرمایه دار فرانسوی، در رتبه دوم ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد، در صورتیکه بزوس در رتبه پنجم است.
ماسک قبل از این مخالفت خودرا با برنامه های شرکت آمازون برای پرتاب بیش از ۳۰۰۰ ماهواره اینترنتی که رقیب ماهواره های استارلینک شرکت اسپیس ایکس بودند اعلام نموده بود. وی در ماه ژوئن ۲۰۲۰ هنگامی که آمازون استارت آپ خودرو های خودران «Zoox» را خریداری کرد، اظهار داشت که این استارت آپ احیانا رقیب تسلا است.
به تازگی، جف بزوس به پشتیبانی از شرکت «Synchron» پرداخته، شرکتی که بر یافتن راه هایی برای کنترل کامپیوتر ها با قدرت ذهن خود تمرکز دارد. بلومبرگ گزارش داده است که علاوه بر بیل گیتس و سایر سرمایه گذاران، این استارتاپ ۷۵ میلیون دلار بودجه دریافت کرده که قسمتی از آن از طرف «Bezos Expeditions» بوده است. این در حالیست که ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت نورالینک است و تلاش می کند دستگاهی توسعه دهد که با قرار گرفتن در مغز افراد به ثبت فعالیت مغز بپردازد و بطور بالقوه آنرا تحریک کند.
این دو شدیدترین رقابت را در صحنه تجاری هوافضا دارند، هرچند جای بحث دارد که بزوس در اینجا از ماسک تقلید کرده است یا خیر. این بنیانگذار آمازون مدتهاست که به اکتشافات فضایی علاقه داشته و شرکت پروازهای فضایی بلواوریجین(Blue Origin) را در سال ۲۰۰۰ راه اندازی کرده است. این در حالیست که ماسک دو سال بعد شرکت فضایی تجاری خود به نام اسپیس ایکس (SpaceX) را تاسیس کرد.
این دو شرکت طی سالها بر سر پرونده های حقوقی، ثبت اختراع و پرتاب موشک با هم درگیر شده اند.
در سال ۲۰۱۳، بلواوریجین و شرکت ارائه دهنده خدمات پرتاب(United Launch Alliance) بعد از تلاش اسپیس ایکس جهت استفاده انحصاری از سکوی پرتاب ناسا، به آن رسما اعتراض کردند. ماسک اظهار داشت که این اقدام یک «تاکتیک مسدودسازی نادرست است و بلو اوریجین به رغم بیش از ۱۰ سال توسعه، هنوز موفق به ایجاد یک فضاپیمای زیرمداری قابل اعتماد نشده است.» ناسا در نهایت با اسپیس ایکس موافقت نمود.
ماسک ۵۱ ساله، در مصاحبه ای با نیویورک تایمز در سال ۲۰۲۰ در صورتیکه به نظر می رسید از رقیب خود تعریف می کند بطور ضمنی به این نکته اشاره نمود که بزوس برای پیشرفت در سفرهای فضایی بسیار پیر است، بااینکه تنها هفت سال فاصله سنی بین این دو غول فناوری وجود دارد.
روز سه شنبه، افراد آگاه به بلومبرگ گفتند که اسپیس ایکس می خواهد سهام خودرا به قیمتی بفروشد که ارزش شرکت نزدیک به ۱۴۰ میلیارد دلار افزایش یابد. شرکت بلواوریجین همچنان بصورت خصوصی حفظ شده است.




منبع:

1401/09/28
21:16:52
0.0 / 5
423
تگهای خبر: اینترنت , جهان , خدمات , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی