اسپانیا آژانس فضایی خویش را تاسیس می کند

اسپانیا آژانس فضایی خویش را تاسیس می کند نیو وبلاگ: به گزارش نیو وبلاگ، آژانس فضایی اسپانیا بودجه اولیه ۷۰۰ میلیون یورویی جهت کمک به تقویت بخش فضایی این کشور دریافت کرده است.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، شورای وزیران این کشور به آغاز فعالیت آژانس فضایی اسپانیا یا Agencia Espacial Española (AEE) در تاریخ هفتم مارس رای داده اند. برنامه های این آژانس به صورت رسمی در ماه مه سال ۲۰۲۱ اعلام گردید.

طبق بیانیه وزارت علوم و نوآوری اسپانیا، این آژانس در استان سویل (Seville) اسپانیا مستقر خواهد بود و برای تضمین اقدام استراتژیک اسپانیا در زمینه فضا، هم از نقطه نظر توسعه فناوری و هم استفاده از فضا در زمینه هایی مانند امنیت، رصد زمین، موقعیت جغرافیایی و مخابرات فعالیت خواهد نمود.

در ادامه این بیانیه آمده است که فضا یک حوزه اولویت دار و استراتژیک است که برای کمک و محافظت از جامعه ما در زمینه های متنوعی مانند امنیت سایبری، ناوبری، مبارزه با تغییرات آب و هوایی یا نظارت بر پدیده هایی مانند خشکسالی یا آتشسوزی اهمیت دارد.

دیانا مورانت (Diana Morant) وزیر علوم و نوآوری اعلام نمود که این آژانس در سال ۲۰۲۳ بودجه اولیه بیشتر از ۷۰۰ میلیون یورویی (۷۵۳ میلیون دلار آمریکا) دریافت خواهد نمود.

این توسعه نشان داده است که اسپانیا به دنبال تلاشی هماهنگ برای تقویت بخش فضایی خود است. اسپانیا هم اکنون بخشی از آژانس فضایی اروپا (ESA) است.

مورانت می گوید که این کشور همینطور ۴۵ میلیون یورو بودجه جهت راه اندازی استارت آپ ها در اختیار دارد.

شرکت پرتاب های فضایی اسپانیایی «PLD Space» هم اکنون درحال آماده شدن برای پرتاب موشک زیرمداری میورا ۱ (Miura ۱) خود در اوایل ماه آینده است و در عین حال روی موشک مداری میورا ۵ (Miura ۵) هم کار می کند.





منبع:

1402/01/12
18:45:24
0.0 / 5
303
تگهای خبر: سایبر , فضا , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی