موج بزرگ نارضایتی ساکنان نیویورک از استخدام ربات ها در اداره پلیس

موج بزرگ نارضایتی ساکنان نیویورک از استخدام ربات ها در اداره پلیس نیو وبلاگ: به گزارش نیو وبلاگ، خبر به کارگیری ربات های پیشرفته در اداره پلیس نیویورک، نارضایتی شدیدی را در بین ساکنان این شهر برانگیخته و آنها را به اعتراض واداشته است.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، مردم نیویورک بعد از اینکه پلیس و شهردار اعلام نمودند ناوگان جدیدی از ربات ها در خیابان ها و متروهای شهر گشت خواهند زد، خشمگین شدند.

این خبر روز سه شنبه در میدان تایمز اعلام گردید و سه ربات برای اولین بار کار خویش را در این میدان شروع کردند. یک سگ رباتیک پلیس به ماموران در موقعیت های خطرناک کمک می نماید. «ربات امنیت خودکار K۵» یا (K۵ Autonomous Security Robot) و سیستم «GPS StarChase» هم بر افراد و وسایل نقلیه نظارت خواهند کرد.

اریک آدامز (Eric Adams) شهردار نیویورک، کمپین خویش را برپایه وعده کاهش جرم و جنایت در این شهر اجرا کرده و اعتقاد دارد که از نیروهای رباتیک برای نجات جان افراد و پیشگیری از بروز جنایات استفاده خواهد شد. با این حال، ساکنان نیویورک در مورد رها کردن ربات ها در شهر با شهردار هم عقیده نیستند.

ربات K۵، مجهز به هوش مصنوعی است تا اعلان های حادثه را در لحظه عرضه نماید. این ربات به شکل تخم مرغ که توسط شرکت «Knightscope» ساخته شده، به میکروفون، دوربین و سنسورهای سونار و لیدار مجهز است. این ربات که حدود ۵.۵ فوت (1.6 متر) قد و ۴۰۰ پوند (181 کیلوگرم) وزن دارد و حداکثر سرعت آن سه مایل در ساعت (۴.۸ کیلومتر در ساعت) است، مانند جاروبرقی رباتیک رومبا (Roomba) از فناوری خودران استفاده می نماید.
ربات K۵

1402/01/24
16:31:57
0.0 / 5
663
تگهای خبر: دوربین , ربات , رباتیك , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی