چین ماه را روی زمین شبیه سازی کرد

چین ماه را روی زمین شبیه سازی کرد نیو وبلاگ: نیو وبلاگ: چین اتاقک شبیه سازی شده ی ماه را برای آماده سازی فضانوردان برای فرود روی قمر زمین ساخت. این کشور می خواهد تا سال 2030 فضانوردانش را به ماه برساند


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، دانشمندان چینی یک اتاقک برای شبیه سازی شرایط روی سطح ماه ساخته اند تا به آماده سازی این کشور برای اکتشافات آینده در ماه کمک نماید.
این محفظه ی خلاء که بطور ویژه طراحی شده است دارای یک تفنگ الکترونی برای تولید گرد و غبار با بار منفی، چراغ های دوتریوم برای ایجاد پرتوهای فرابنفش برای تولید بار الکتریکی مثبت با ولتاژ پایین و یک صفحه ارتعاشی برای شبیه سازی گرد و غبار در هوا است.
دانشمندان در این مرکز شبیه سازی با ذرات غباری که خواصی مشابه ذرات موجود در ماه دارند، ساخته اند. این عناصر در کنار هم محفظه ای ایجاد می کنند که امکان آزمایش مواد و وسایل را در وضعیت شبیه سازی شدهی ماه فراهم می آورد.
این تاسیسات توسط موسسه فناوری هاربین(HIT) مستقر در شهر هاربین در استان هیلونگ جیانگ در شمال شرقی چین توسعه یافته است.
لی لی یی رییس موسسه محیط زیست فضایی و علوم مواد در موسسه فناوری هاربین می گوید: شبیه ساز جامع سطح ماه که قادر می باشد چندین محیط بسیار شبیه به شرایط واقعی ماه را شبیه سازی کند، به ما کمک می نماید مکانیسم تشکیل غبار ماه در چنین محیطی و اثرات آن بر فضاپیماها، لباس های فضایی و فضانوردان را درک نماییم.
لی افزود: در اتاق آزمایش، ما می توانیم شش نوع اصلی از عوامل محیطی را شبیه سازی نماییم. این یک مرکز آزمایشی است که می تواند بیشترین عوامل محیطی را شبیه سازی کند و عملکرد جامعی شبیه به محیط واقعی فضایی در جهان دارد.
یک دانشمند برجسته چینی ماه گذشته گفته بود که چین درحال کار برای فرود فضانوردان روی ماه قبل از سال ۲۰۳۰ است. این کشور روی سخت افزارهای مورد نیاز برای این ماموریت همچون یک موشک جدید، یک فضاپیمای نسل جدید برای فضانوردان و یک سطح نشین کار می کند.



منبع:

1402/02/21
13:33:53
0.0 / 5
234
تگهای خبر: جهان , دانشمند , فضا , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی