مدیر سابق گوگل:

هوش مصنوعی این قابلیت را دارد که انسان را مانند مگس له کند!

هوش مصنوعی این قابلیت را دارد که انسان را مانند مگس له کند! به گزارش نیو وبلاگ، یکی دیگر از مدیران سابق گوگل نسبت به خطرات هوش مصنوعی اخطار داده و گفته که این فناوری در آینده امکان دارد بشریت را یک موجود بی ارزش تلقی کند و حتی پهپادهای نظامی را برای نابود کردن ما تحت کنترل درآورد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، «محمد جودت»(Mo Gawdat)، مدیر ارشد سابق بازرگانی در قسمت مخفی «R&D X» گوگل باور دارد که هوش مصنوعی این قدرت را دارد که انسان را دوست داشته باشد یا آنرا مانند مگس له کند.
جودت، دومین کارمند این غول جست وجو است که بعد از استعفای «جفری هینتون»(Geoffrey Hinton) پدرخوانده هوش مصنوعی و هشدارهای وحشتناک وی در مورد آینده هوش مصنوعی، طی چند هفته اخیر در رابطه با قدرت هوش مصنوعی اخطار می دهد.
بیشتر بخوانید:
پدرخوانده هوش مصنوعی با پشیمانی از گوگل رفت
جودت تصریح کرد که در R&D X گوگل، هوش مصنوعی را بعنوان فرزند خود می پنداشت اما حالا از پدر و مادر بودن خود پشیمان است. جودت اظهار داشت: من در بین آن ماشین ها زندگی کرده ام و می دانم چقدر باهوش هستند. ای کاش ساخت آنها را آغاز نکرده بودم.
جودت امیدوار است که تا هنوز زمان وجود دارد، عموم مردم روی آن چیزی متمرکز بمانند که میتوان برای پیشگیری از پدید آمدن یک ویران شهر در آینده انجام داد.
او اخطار داد که مدلهای امروزی یادگیری زبان که هوش مصنوعی را آموزش می دهند، فقط به ماشین ها اجازه می دهند تا از آشفتگی هایی که ما در فضای آنلاین بوجود آورده ایم، در مورد نژاد بشر بیاموزند. در این فضای آشفته، ربات ها احیانا فقط بدترین چیزهایی را که بشریت عرضه کرده است، می بینند. وی ادامه داد: مشکل، سوگیری منفی است. همه افراد شرور در تیتر اخبار هستند. همچنین، آنها کسانی هستند که زمان و تلاش بیشتری را صرف قدرت می کنند.
هر هوش مصنوعی هوشمندی که با فرهنگ بحث برانگیز و خشن محتوای آنلاین آموزش دیده باشد، گونه ما را شیطانی می داند و آنرا یک تهدید می پندارد. جودت اظهار داشت: اگر بپرسید که امروزه چقدر احتمال دارد هوش مصنوعی ما را بی ارزش بداند، باید بگویم که احتمال آن بسیار بالا است. حالا که ChatGPT پیش روی ما قرار دارد، باآنکه واقعا مبحث اصلی نیست اما همه از خواب بیدار شده اند و می گویند: هراس! وحشت! بیایید کاری در مورد آن انجام دهیم.
جودت تصریح کرد که با تمرکز بر سناریوهای آخرالزمانی آینده دور، امکان دارد بشریت در رسیدگی به مسائلی که می تواند هم اکنون تغییر دهد و برای تضمین کردن آینده هماهنگ تر مشارکت اجتناب ناپذیر ما با هوش مصنوعی، فوق العاده ناکام باشد.
وی ادامه داد: بشریت چیزی است که تصمیم می گیرد مراکز داده بزرگ تر و بهتری را ایجاد نماید، قدرت بیشتری را به ماشین ها اختصاص دهد و در نهایت به علت از دست دادن شغل خود در رقابت با هوش مصنوعی، به شورش و اعتراض در خیابان ها بپردازد. این ها اقدامات انسانی هستند و این انسانیت است که تهدید به حساب می آید.
جودت اعتقاد دارد که هوش مصنوعی بزودی آژانسی را برای ایجاد ماشین های کشتار خواهد داشت اما دلیل آن فقط اینست که انسان ها درحال ایجاد کردن ماشین های کشتار هستند.




منبع:

1402/02/31
11:55:30
0.0 / 5
307
تگهای خبر: آنلاین , ربات , فضا , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی