الهام گرفتن ناسا از ماشین گلف و کارتینگ برای ماه نورد جدیدش

الهام گرفتن ناسا از ماشین گلف و کارتینگ برای ماه نورد جدیدش نیو وبلاگ: به گزارش نیو وبلاگ، خودروی ماه نورد جدید ناسا که برای فضانوردان برنامه آرتمیس طراحی می شود، از مریخ نوردها، ماشین حمل ابزار گلف و خودرو های کارتینگ الهام گرفته است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، وسیله نقلیه جدید سطح نورد قمری(LTV) که ناسا درحال طراحی و برنامه ریزی ساخت آن است، برای انتقال دو فضانورد بر روی سطح ماه ایجاد می شود و همینطور می تواند به صورت نیمه خودکار برای انجام آزمایش ها به تنهایی عمل کند.
این LTV مشابه با نحوه عملکرد مریخ نوردهای استقامت یا کنجکاوی در مریخ، نمونه ها را جمع آوری می کند و آنها را با اپراتورهای از راه دور که تصاویر آنرا مشاهده می کنند، تحلیل و بررسی می کند.
ناسا حالا از شرکتهای خصوصی خواسته است تا آثار ارسالی خویش را برای قرارداد خدمات LTV برای مأموریت های آتی آرتمیس به ماه ارسال نمایند. این درخواست پیشنهاد در تاریخ ۲۶ مه منتشر گردید و به افراد علاقه مند مهلتی برای عرضه پیشنهادات تا ۱۰ ژوئیه داده است.
ناسا برای راهنمایی و کمک به عرضه پیشنهادات، لیستی از الزامات خدمات و طراحی را برای تولیدکنندگان احتمالی LTV عرضه کرده است.
در بیانیه ناسا آمده است که طراحان LTV مشابه با رویکرد ناسا در مورد طراحی کپسول حمل خدمه دراگون شرکت اسپیس ایکس و برنامه خدمه تجاری برای انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) باید خدمات سراسری را بعنوان بخشی از قرارداد خود، از توسعه و تحویل تا ماه و اجرای عملیات ارائه نمایند.
ناسا می خواهد LTV قابلیت عملکرد مستقل را داشته باشد. ازاین رو می خواهد این وسیله نقلیه را به مجموعه ای از ابزارهای علمی، یک بازوی رباتیک و ابزارهای اکتشافی برای ادامه اکتشاف در خلال فرصت هایی که در مأموریت های برنامه آرتمس پیش می آید، مجهز کند.
قابل ذکر است که فضانوردان ناسا برای نخستین بار بعد از بیشتر از پنج دهه به سطح ماه بازخواهند گشت.
مأموریت «آرتمیس ۱» یک کپسول بدون سرنشین اوریون را در نوامبر ۲۰۲۲ به مدار ماه پرتاب کرد و مأموریت «آرتمیس ۲» می خواهد مأموریت مشابهی را با فضانوردان در سال ۲۰۲۴ انجام دهد.


اما مأموریت «آرتمیس ۳» نخستین فرود فضانوردان بعد از نیم قرن بر سطح ماه را رقم خواهد زد. هم اکنون مقرر است این مأموریت اواخر سال ۲۰۲۵ پرتاب شود.
با این وجود، LTV پیشنهادی در واقع بخشی از این مأموریت ها نخواهد بود.
انتظار نمی رود عملیات سرنشین دار با استفاده از این LTV جدید تا مأموریت «آرتمیس ۵» در سال ۲۰۲۹ صورت گیرد.
در هر حال، ناسا چیزی بیشتر از یک ماشین گلف مخصوص ماه برای حمل فضانوردان و محموله ها و سفر از پایگاهی به پایگاه دیگر می خواهد.
ناسا امیدوار است با LTV بتواند منابعی را در سطح ماه به صورت موثرتری پیدا کند. مأموریت های سرنشین دار آرتمیس ناسا، قطب جنوب ماه را به علت در دسترس بودن منابع آن، همچون یخ آب فراوان هدف قرار می دهند که می تواند برای ایجاد طیف وسیعی از نیازها از آب شرب گرفته تا سوخت مورد نیاز موشک ها مورد بهره برداری قرار گیرد.
استفاده از منابع محلی برای تأمین منابع در مأموریت های میان سیاره ای در آن چه بعنوان استفاده از منابع به صورت درجا(ISRU) شناخته می شود، یک بخش حیاتی برای مأموریت های فضایی طولانی مدت است.
برای زنده ماندن در محیط خشن قطب جنوبی ماه، LTV باید تحت شرایط محیطی مختلف و نوسانات شدید دما کار و حرکت نماید و در دوره های طولانی تاریکی که طی آن پنل های خورشیدی بی استفاده می شوند، انرژی خویش را حفظ کند.
این LTV جدید باید بتواند مناطق بالقوه غنی از منابع ماه را بررسی کند و در مورد مکان زیستگاه های آینده ماه بهتر راهنمایی کند.
ناسا می خواهد انتخاب خویش را برای قرارداد LTV در نوامبر ۲۰۲۳ اعلام نماید. هر طرحی که انتخاب شود، آن شرکت باید پیش از این که ناسا LTV را برای عملیات خدمه تایید کند، توانایی های خودروی خویش را در سطح ماه ثابت کند.




منبع:

1402/03/17
09:32:41
0.0 / 5
269
تگهای خبر: خدمات , ربات , رباتیك , سیاره
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی