تجهیز خودرو های مرسدس بنز به ChatGPT

تجهیز خودرو های مرسدس بنز به ChatGPT نیو وبلاگ: نیو وبلاگ: شرکت خودروسازی مرسدس بنز از دستیار صوتی مجهز به ربات هوش مصنوعی ChatGPT در خودرو های خود رونمایی نمود.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، شرکت بنز بتازگی اعلام نموده که چت بات شرکت OpenAI را به سیستم سرگرمی وسایل نقلیه خود موسوم به MBUX آورده است و صاحبان خودرو های مرسدس بنز در ایالات متحده حالا می توانند با ChatGPT در اتومبیل خود تعامل داشته باشند.
«تجربه کاربری مرسدس بنز»(MBUX) یک سیستم چندرسانه ای اطلاعات و سرگرمی است که شرکت مرسدس بنز آنرا در وسایل نقلیه خود قرار داده است و با بهره گیری از آن می توان بوسیله لمس، صدا و اشاره با خودرو تعامل داشت.
مرسدس دارای یک دستیار صوتی است که با گفتن جمله ی «هِی مرسدس» یا زمانی که راننده دکمه MBUX روی فرمان را فشار می دهد، فعال می شود. بدین ترتیب راننده یا مسافر می توانند دستوراتی برای افزایش دمای خودرو یا دریافت بروزرسانی های اخبار ورزشی یا آب و هوا بدهند.
اکنون ChatGPT چه چیزی را به ارمغان می آورد؟
مرسدس بنز، دستیار و کنترل صوتی را با هوش مصنوعی ادغام کرده است تا سیستم موجود خودرا شهودی تر کند.
با افزودن ChatGPT، ابلاغ دستورات صوتی بوسیله گفتن «هی مرسدس» و دکمه MBUX بهینه تر می شود.
مسئولان مرسدس معتقدند ChatGPT به بهبود درک زبان طبیعی و گسترش عناوینی که می تواند به آنها پاسخ دهد، کمک می نماید.
اگر مرسدس تصمیم بگیرد که دستیار صوتی خودرا با خدمات شخص ثالث ادغام کند، رانندگان همین طور خواهند توانست با بهره گیری از دستورات گفتاری، رستوران یا بلیط سینما را نیز رزرو کنند.
این شرکت اعلام نمود که یک برنامه بتای اختیاری از ۱۶ ژوئن در ایالات متحده برای بیش از ۹۰۰ هزار وسیله نقلیه مجهز به سیستم اطلاعات و سرگرمی MBUX شروع شده است.
شرکت مایکروسافت به عنوان حامی ChatGPT در یک بیانیه اظهار داشت که این برنامه بتا سه ماه به طول خواهد انجامید و برمبنای بازخورد مشتریان، مرسدس بنز ادغام بیشتر این فناوری را در نسخه های بعدی دستیار صوتی MBUX خود در نظر خواهد گرفت.
گفتنی ست که مرسدس بنز، ChatGPT را بوسیله سرویس Microsoft Azure OpenAI در سیستم هوشمند خود یکپارچه می کند.
دارندگان خودرو های لوکس مرسدس بنز و کسانی که سیستم MBUX دارند، می توانند بوسیله برنامه مرسدس یا مستقیماً از وسیله نقلیه با بهره گیری از فرمان صوتی «هی مرسدس، من می خواهم به برنامه بتا بپیوندم» شرکت نمایند.
اولین واکنش ها و نگرانی های مربوط به حریم خصوصی
کاربران در توییتر بر سر این اعلامیه اختلاف نظر دارند. تعدادی از این ادغام هیجان زده هستند، در صورتیکه خیلی از مردم می پرسند که چرا رانندگان اصلاً به این سرویس نیاز دارند در صورتیکه مرسدس از قبل دستیار صوتی داشته است.
یکی از کاربران توییتر، با اشاره به تمایل ChatGPT به هذیان گویی نوشت: ChatGPT یک جاده خیالی به وجود می آورد که وجود ندارد و به راننده می گوید که از آن جاده برود و موجب تصادف می شود.
در بیانیه مطبوعاتی مرسدس، با رفع نگرانی های مربوط به حریم خصوصی، صیانت از داده ها اولویت اصلی مرسدس بنز عنوان شده است.
در این بیانیه آمده است: مرسدس بنز کنترل کاملی را بر فرآیندهای فناوری اطلاعات در پس زمینه حفظ می نماید. داده های فرمان صوتی جمع آوری شده در ابر هوشمند مرسدس بنز ذخیره می شوند، جایی که ناشناس می مانند و تحلیل می شوند.
مارکوس شافر، عضو هیئت مدیره گروه مرسدس بنز می گوید: مشتریان ما همیشه می توانند برای اطمینان از بهترین حالت صیانت از حریم خصوصی داده هایشان به ما تکیه کنند. همه چیز تحت یک هدف بزرگ تعریف شده است: بازتعریف رابطه با مرسدس.




منبع:

1402/03/28
08:14:18
0.0 / 5
292
تگهای خبر: اطلاعات , خدمات , ربات , سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی