یک ربات رهبر ارکستر ملی کره جنوبی شد!

یک ربات رهبر ارکستر ملی کره جنوبی شد! نیو وبلاگ: تازه ترین اجرای ارکستر ملی کره جنوبی با همراهی یک ربات انسان نما صورت گرفت که به عنوان رهبر ارکستر حضور داشت.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از رویترز، یک ربات اندروید به نام «اور۶»(EveR 6) در سئول روی سکوی رهبر ارکستر رفت تا اجرای ارکستر ملی کره جنوبی را رهبری کند و نخستین تلاش از این دست را در این کشور رقم زد.
این ربات دو بازو که توسط «موسسه فناوری صنعتی کره»(KITECH) طراحی شده است، برای نخستین بار در تئاتر ملی کره حضور به هم رساند و نوازندگان برجسته ارکستر ملی این کشور را رهبری کرد.
این ربات انسان نما ابتدا به تماشاگران تعظیم کرد و سپس، با تکان دادن دست های خود کوشش کرد تا سرعت برنامه زنده را کنترل کند.
«چوی سو یول»(Choi Soo-yeoul) که این اجرا را در کنار ربات رهبری کرد، اظهار داشت: حرکات یک رهبر ارکستر، بسیار دقیق هستند. ربات توانست چنین حرکات دقیقی را خیلی بهتر از آن چه تصور می کردم، انجام دهد.
سو یول اشاره کرد: ضعف مهم اور۶ این است که نمی تواند گوش کند.


«لی یونگ جو»(Lee Young-ju)، یکی از مخاطبانی که موسیقی سنتی کره جنوبی را مطالعه می کند، اظهار داشت که بااینکه حرکات ربات در حفظ ریتم بی عیب ونقص هستند اما «نَفَس» ندارند. نَفَس، توانایی آماده نگه داشتن ارکستر برای ایفای نقش جمعی و فوری است که بگفته یونگ جو، یک مولفه ضروری در اجرا بشمار می رود.
وی ادامه داد: به نظر می رسید که باید اقداماتی صورت بگیرند تا ربات بتواند این کار را انجام دهد.
«سونگ این هو»(Song In-ho)، یکی دیگر از مخاطبان اظهار داشت: اجرای اور۶ در سطح ابتدایی به نظر می آید. من حدس می زنم زمانی که این ربات برای درک و تحلیل و بررسی موسیقی به هوش مصنوعی مجهز شود، بتواند رهبری ارکستر را به تنهایی انجام دهد.


این ربات انسان نما، سه قطعه از پنج قطعه اجراشده را رهبری کرد؛ همچون یکی که بطور مشترک با سو یول انجام شد.
سو یول اظهار داشت: این اجرا نشان داد که ربات ها و انسان ها می توانند هم زیستی داشته باشند و یکدیگر را کامل کنند؛ نه اینکه یکی جایگزین دیگری شود.



منبع:

1402/04/10
19:25:49
0.0 / 5
284
تگهای خبر: اندروید , ربات , صنعت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی