رئیس كانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی عنوان كرد؛

بازنشستگان تأمین اجتماعی مخالف خرید خدمات درمانی هستند

بازنشستگان تأمین اجتماعی مخالف خرید خدمات درمانی هستند به گزارش نیو وبلاگ، رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی، از حامیان مبحث خرید خدمات درمانی برای بازنشستگان تأمین اجتماعی بشدت انتقاد نمود.



محمد اسدی، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متأسفانه بعضی از دوستان که به واسطه داشتن مسئولیت های مختلف دستی بر آتش دارند، عامدانه یا از روی نا آگاهی وظایف و تعهدات مصرح و قانونی تأمین اجتماعی در حوزه درمان را نادیده می گیرند و اصرار دارند خرید خدمات درمانی رونق بگیرد.
وی با طرح این سوال که آیا این دوستان به ماده ۵۴ قانون تأمین اجتماعی اشراف دارند و آگاه هستند، عنوان کرد: آیا نظام سطح بندی درمان که اشاره به ایجاد یک درمانگاه به ازای هر ۲۰ هزار نفر بیمه شده دارد نصب العین این دوستان است و حتی به ظاهر هم آنرا قبول دارند. آیا غیر از اینست که دریافت خدمات درمانی در مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی از سطح رضایتمندی بیشتری برخوردار می باشد. آیا تجربه تلخ واگذاری بعضی از مراکز درمانی ملکی سازمان تأمین اجتماعی به دولت، در ازای دریافت خدمات درمانی توسط بیمه شدگان بدون پرداخت فرانشیز که هیچگاه اجرایی نشد را از یاد برده اید.
اسدی افزود: متأسفانه در آن سناریو سرمایه بیمه شدگان و بازنشستگان در چارچوب واگذاری مراکز درمانی بر باد رفت و بسیاری فقط نظاره گر بودند دریغ و صد دریغ که باردیگر دست های پنهان از آستین بیرون آمد تا با زیر سوال بردن درمان مستقیم و مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی، سناریوی جدیدی را دنبال کنند.
رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی با خطاب قرار دادن این افراد، اظهار داشت: بهتر است به جای بحران آفرینی به وظیفه اصلی خود که همانا تأمین درمان مجانی برای همه بیمه شدگان است تمرکز کنید.
وی اضافه کرد: ما بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در مورد کمرنگ شدن درمان مستقیم و ایجاد زمینه های درمان صد درصد مجانی به هیچ عنوان کوتاه نیامده و با قاطعیت اعلام می نماییم آقایانی که طرفدار و حامی رویکرد خرید درمان هستند با نیات شخصی منافع، حق قشر عظیمی را نادیده می گیرند که به وقت مناسب افشاگری خواهیم کرد.
اسدی افزود: متأسفانه بازنشستگان تأمین اجتماعی برای دریافت عامل های هزینه شده خود در قسمت های خصوصی بیشتر از ۴ ماه در صف انتظارند آیا پرداخت هزینه های سنگین درمان تحت عنوان فرانشیز از جیب بازنشستگان به اندازه کافی آزار دهنده نیست که در این شرایط اسف بار به فکر سوق دادن بیماران به سمت خرید خدمات درمانی هستند.
وی اظهار داشت: ما بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی به جد خواهان حفظ و تقویت مراکز درمانی ملکی و توسعه و ایجاد مراکز جدید بر مبنای طرح سطح بندی عرضه درمان مجانی توسط سازمان هستیم و این مطالبه قانونی را تا تحقق کامل آن پیگیری خواهیم کرد.


منبع:

1402/06/31
13:58:56
0.0 / 5
290
تگهای خبر: خدمات , درمان , سازمان , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی