طریفی حسینی خبر داد؛

تحصیل ۱۰۵ هزار دانش آموز در ۱۷۵۰ مدرسه استثنایی

تحصیل ۱۰۵ هزار دانش آموز در ۱۷۵۰ مدرسه استثنایی به گزارش نیو وبلاگ، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از تحصیل ۱۰۵ هزار دانش آموز در ۱۷۵۰ مدرسه استثنایی اطلاع داد.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از مهر، حمید طریفی حسینی با حضور در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: در ۶ گروه معلولیت حدود ۱۰۵ هزار دانش آموز استثنایی داریم که شامل دانش آموزان با صدمه بینایی، صدمه شنوایی، معلولان جسمی حرکتی، دانش آموزان طیف اتیسم، دانش آموزان چند معلولیتی و کم توان ذهنی هستند.
وی افزود: برخی از دانش آموزان را هم داریم که در مدارس عادی تحصیل می کنند اما دارای اختلالاتی مانند اختلالات ویژه یادگیری، نقص توجه و بیش فعالی، صدمه زبان و گفتار، دیرآموز یا نیازمند توجه خاص آموزشی هستند.
معاون وزیر آموزش و پرورش از طراحی و استقرار نظام «سنجش، آموزش، توان بخشی و مداخله بهنگام رشدی-تربیتی» با رویکرد تخصص گرایی و مأموریت گرایی اطلاع داد و اظهار داشت: در این خصوص ساختار سازمان را باز مهندسی کردیم.
وی با اشاره به اینکه ۱۷۵۰ مدرسه استثنایی در کشور دایر است، اظهار نمود: ۲۵ هزار معلم استثنایی داریم. در آزمون آموزگاری ۲۳۳۲ سهمیه از ۲۸ هزار نفر داشتیم که ۷۰۰ نفر جذب کردیم و سالانه ۷۰۰ نفر هم از دانشگاه فرهنگیان به این سازمان نیرو اضافه می شود.
طریفی حسینی از تخصیص یک هزار ردیف استخدامی برای جذب نیروی کار درمان و گفتار درمان اطلاع داد و اظهار داشت: بودجه سازمان آموزش و پرورش استثنایی ۳۰۰ میلیارد تومان است و به ازای هر ۴ دانش آموز، یک معلم داریم. همینطور خیرین به ما کمک می کنند و ۸۰ درصد مدارس ما را آنها می سازند.
وی با تاکید بر این که دانش آموزان استثنایی از استعداد زیادی برخوردار می باشند، اضافه کرد: سال جاری ۱۲ نفر از دانش آموزان استثنایی رتبه زیر ۱۰۰۰ را کسب کردند و یک دانش آموز معلول جسمی - حرکتی در کنکور انسانی رتبه ۲۵ را به دست آورد. همینطور دانش آموزان ناشنوا چندین مدال طلا کسب کردند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بابیان این که از بدو تشخیص معلولیت، دوره هایی پیشبینی شده است، افزود: دوره پیش دبستانی در آموزش و پرورش استثنایی الزامی است.
وی بابیان این که ۴۹۰ هنرستان داریم، خطاب به مدیران این هنرستان ها اظهار داشت: هر مدیری که متناسب با شرایط منطقه و دانش آموزان خود، رشته جدید ایجاد نماید، ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان کمک هزینه کارگاه مستقیم به حساب مدرسه واریز می نماییم.
طریفی حسینی از تأمین سرویس ایاب وذهاب دانش آموزان استثنایی توسط برخی شهرداری ها اطلاع داد و اظهار نمود: در ماده ۵ قانون پشتیبانی از حقوق معلولان و تبصره های ذیل آن، تکالیفی در رابطه با ایاب وذهاب افراد دارای معلولیت برای شهرداری ها ذکرشده است. به صحن شورای شهر استان ها رفتم و این مورد را پیگیری کردم که به جاهای خوبی هم رسیدیم.
وی افزود: همینطور در قانون بودجه ۱۴۰۲ برای نخستین بار یک ردیف بودجه ۱۸ هزار میلیارد تومانی با استفاده از فروش اوراق مشارکت در اختیار شهرداری ها قرار داده شده که بسیاری از شهرداری ها پای کار آمدند.

1402/07/16
10:30:28
0.0 / 5
269
تگهای خبر: دانشگاه , درمان , سازمان , سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی