در حاشیه بازدید انجام شد؛

اخطار رئیس سازمان محیط زیست به شهرک صنعتی اشتهارد

اخطار رئیس سازمان محیط زیست به شهرک صنعتی اشتهارد به گزارش نیو وبلاگ، رئیس سازمان محیط زیست با اخطار درباره ی مشکلات زیست محیطی در شهرک صنعتی اشتهارد اظهار داشت: مردم از خروجی تصفیه خانه دلگیر هستند.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از مهر، علی سلاجقه قبل از ظهر جمعه در حاشیه سفر هیأت دولت به استان البرز با حضور در شهرستان اشتهارد ضمن بررسی مشکلات زیست محیطی شهرک بهارستان اظهار داشت: روزانه بالغ بر ۴ هزار متر مکعب فاضلاب صنعتی در این شهرک تولید می شود که بعد از سرریز شدن به رودخانه شور بعد از صدها کیلومتر با زهکش به تالاب مرده قم می رسد.
وی با اشاره به اینکه بوی ناشی از خروجی پساب، خاطر مردم را آزرده کرد و آلودگی ناشی از آن منابع آب و اراضی کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده است، اضافه کرد: در بازدید از محل تصفیه خانه تخلفات گوناگونی مشاهده شد که باید در نخستین زمان ممکن اصلاح گردد. ما هم در این راه پای کار هستیم و صندوق ملی محیط زیست می تواند در بحث مالی کمک نماید.
رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه رویکرد دولت اینست که تولید متوقف نشود، بنابراین قبل از ورود دستگاه قضا و پلمب واحد رویه را اصلاح کنید، خاطرنشان کرد: این مورد حیات مردم را مختل کرده بنابراین اگر تمکین نکنید و روند تصفیه پساب اصلاح نشود هیچ مماشاتی در کار نخواهد بود.
معاون رئیس جمهور بعد از نظارت میدانی از واحد تصفیه خانه شهرک صنعتی ملارد دستور داد که در هماهنگی ادارات کل محیط زیست استانهای البرز و قزوین در مدت یک ماه تخلفات جمع شود و در صورت عدم تمکین، تخلفات به مراجع قضایی گزارش شود.
سلاجقه در ادامه برنامه ها از محل خروجی تصفیه خانه شهرک صنعتی ملارد، بازدید نمود. خروجی پساب این شهرک صنعتی باعث آلودگی اراضی کشاورزی و بوی حاصل از آن باعث ناراحتی مردم شده است.
در این رابطه، سلاجقه دستور داد که به شهرک صنعتی ملارد برای رساندن خروجی پساب به حد استاندارد مورد نظر محیط زیست مهلت داده شود، در غیر این صورت چاه های تأمین کننده آب این مجتمع پلمب شود و اجازه برداشت نداشته باشد.
وی با اشاره به اینکه این فاضلاب همه مسیر موجود را آلوده می کند، اظهار داشت: اداره کل محیط زیست استان البرز درحال تدوین برنامه جامع زیست محیطی شهرک صنعتی اشتهارد است که همه شرکت ها و دستگاههای متولی باید از آن تبعیت و اجرا کنند.

1402/09/17
15:13:13
0.0 / 5
229
تگهای خبر: سازمان , صنعت , هارد
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی