رئیس جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان خبر داد

ارسال ۳۳۵ ایده به هفتمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان

ارسال ۳۳۵ ایده به هفتمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان به گزارش نیو وبلاگ، رییس جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان از ارسال 335 ایده به این جشنواره آگاهی داد و اظهار داشت: به 12 ایده جوایز نقدی و به هر کدام 100 میلیون تومان اعطا می شود که 10 درصد به شکل نقد و 90 درصد در قالب حمایت است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، محمود کمره ای در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان که امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران درحال برگزاری است، با اعلان اینکه ایجاد امید در جوانان، ایجاد اشتغال و حرکت در راه فناورانه مساله روز است، اشاره کرد: جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با هدف پشتیبانی از ایده های جوانان و کسب و کارهای نوپا و ارتقای جایگاه علمی کشور در سطح فناوری برگزار می گردد.
رئیس جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با تأکید بر این که در جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، ۳۳۵ ایده دریافت کردیم، اضافه کرد: تعداد ۲۸۴ ایده از جوانان و تیم های ایده پرداز است، ۳۳ نفر از آنها با داوری های سخت و سنگین به مرحله بعدی راه پیدا کردند. همین طور در قسمت کسب وکار هم ۵۱ اثر دریافت شد که ۱۰ کسب وکار به مرحله دوم راه یافتن و ۱۰ عنوان به مرحله بعد راه پیدا کرد. در قسمت استادان جوانان علمی ۵۲ نفر اعلام آمادگی برای ارزیابی وضعیت خود کردند که ۲۲ نفر به مرحله بعدی رسیدند.
معاون آموزشی دانشگاه تهران درباب جوایز این دانشگاه به ایده های برتر نیز اشاره کرد: به ۱۲ ایده جوایز نقدی و به هر کدام ۱۰۰ میلیون تومان اعطا می شود که ۱۰ درصد به شکل نقد و ۹۰ درصد در قالب حمایت است.
به گفته ی ایشان، امسال یک استاد جوان نمونه با نام حامد دائمی و عضو هیأت علمی پژوهشگاه رویان در جشنواره اندیشمندان و دانشمندان تجلیل برگزیده شد و ۲۰۰ میلیون تومان هدیه دریافت خواهد کرد؛ جمع جوایز ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که توسط بنیاد علم و فناوری جمیلی حمایت می شوند.
به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، بصورت سالانه با حمایت بنیاد علم و فناوری جمیلی و با همکاری دانشکدگان علوم دانشگاه تهران، بنیاد حامیان دانشگاه تهران، معاونت نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری در امتداد پشتیبانی از ایده پردازان جوان، ایجاد کسب و کارهای مبتنی بر فناوری، ترویج فرهنگ کارآفرینی با هدف تبدیل دارایی های فکری به ثروت، به عنوان یک رویداد علمی در سطح ملی برگزار می گردد.

محورهای جشنواره در عرصه علوم پایه شامل «شیمی»، «فیزیک»، «علوم زیستی»، «زمین شناسی»، «ریاضی و علوم کامپیوتر» و «هوش مصنوعی» است و کلیه شرکت کنندگان باید دارای حداقل ۱۸ سال و ایده پرداز اصلی که مسئولیت تیم را بر عهده دارد، کمتر از ۴۴ سال سن داشته باشد.





1402/09/22
18:15:59
0.0 / 5
279
تگهای خبر: پژوهش , دانشگاه , دانشمند , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی