درستی مطرح كرد؛

آماده سازی ایستگاه های ابتدایی خط ۸ مترو تا ۴ سال دیگر

آماده سازی ایستگاه های ابتدایی خط ۸ مترو تا ۴ سال دیگر به گزارش نیو وبلاگ، مدیرعامل شرکت مترو تهران اظهار داشت: پیش بینی می شود ایستگاه های ابتدایی خط 8 مترو تا 4 سال دیگر آماده شود.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از مهر، مسعود درستی، در آئین شروع راه اندازی خط ۸ مترو در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی پیرامون ساخت ۸ خط مترو تهران، اضافه کرد: شبکه مترو تهران با ۱۱ خط طراحی شده است و تا آن زمان که این ۱۱ خط بطور کامل زیر بار ترافیک نرود، ۷ خط فعلی نیز کارآیی حداکثری خودرا ندارند. وی افزود: خط ۸ مترو از منطقه ۱۵ و محله مسعودیه شروع می شود و با عبور از مرکز شهر در ایستگاه تقاطعی سرسبز واقع در منطقه ۸ به پایان می رسد. مطابق طراحی های انجام شده پیش بینی می شود ایستگاه های ابتدایی خط ۸ تا ۴ سال دیگر آماده شود و با تکمیل این خط حدود ۱۰ درصد از بار ترافیکی این مناطق کاسته خواهد شد. از طرفی این خط به سبب عبور از مناطق پر جمعیت، موجب افزایش مسافر پذیری سایر خطوط نیز خواهد شد.

درستی در پاسخ به سوالی دیگر پیرامون اورهال واگن های مترو اظهار داشت: با فعال سازی قرارداد واردات واگن از چین زمینه ورود واگن های جدید قطار به تهران فراهم گشته است اما تا زمان ورود این واگن سیاست ما اورهال واگن های موجود است.

وی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده بناست از بهمن ۱۴۰۱ تا خرداد ۱۴۰۳، ۲۳ رام قطار اورهال شود که عمده آن مربوط به واگن های دی سی است. تا به الان با اقدامات مناسب واگن های دی سی را در اورهال با ارتقا مبدل به واگن دی سی پلاس تبدیل نموده ایم و تا انتهای سال نیز اورهال یک رام قطار دیگر تکمیل می شود.

درستی در ارتباط با اتفاقات پیش آمده در خطوط مترو طی روزهای گذشته نیز اظهار داشت: حوادث رخ داده در مترو تهران سابقه ای ۲۵ ساله دارد و امری بطورکامل طبیعی است، اما گاهی این حوادث به سبب اثری که بر روی بار ترافیکی و… می گذارد پر رنگ می شود، باید بپذیریم در سالهای قبل به سبب تحریم و… در گسترش زیرساخت های مترو عقب افتاده ایم و آنگونه که باید به رام های قطار رسیدگی نشده و اورهالشان به تعویق افتاده است. همین موضوع یکی از عوامل اصلی حوادث در خطوط مترو تهران است.

وی ادامه داد: البته قسمتی از این حوادث نیز مانند حریق رخ داده در ایستگاه شوش جزو اتفاقات نادر و پیش بینی ناپذیر است. بخش دیگر از اتفاقات مربوط به طراحی قدیمی واگن های دی سی است مانند قفل شدن ترمز یکی از قطارها در ایستگاه شهید بهشتی. با این وجود از تمامی شهروندان بابت اتفاقات رخ داده عذرخواهی می کنم و امیدوار هستم دیگر شاهد رخ دادن اتفاقات این چنینی نباشیم.

1402/12/17
13:43:17
0.0 / 5
181
تگهای خبر: تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی