مدیرعامل خیرین پژوهش سلامت رویان خبر داد

کمک سه هزار میلیاردی خیرین به پژوهشگاه رویان

کمک سه هزار میلیاردی خیرین به پژوهشگاه رویان به گزارش نیو وبلاگ، مدیرعامل خیرین پژوهش سلامت رویان با اشاره به اینکه همیشه در پژوهشگاه رویان خیرین در کنار اندیشمندان بودند، اظهار داشت: مجموعه کمک خیرین به پژوهشگاه رویان برای پیشبرد اهداف علمی، ۳ هزار میلیارد تومان بوده است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، محمدحسین سالاریان زاده، مدیر عامل خیرین پژوهش سلامت رویان، در همایش تکریم از خیرین پژوهش سلامت که در پژوهشگاه رویان برگزار شد، اظهار داشت: پژوهشگاه رویان بعنوان کمک به باروری مطرح است، اما بیشتر از دو دهه بر روی بیماری های صعب العلاج هم کار می کند.
وی با اشاره به اینکه در پژوهشگاه رویان خیرین در کنار اندیشمندان بودند، اضافه کرد: پژوهشگاه رویان از تولید دانش بنیان به کارآزمایی بالینی رسیده است. هم اکنون هم زیرساخت های خوبی در مجموعه رویان شکل گرفته است که میتوان به ناباروی، سرطان، دیابت و ام اس پلی کیستی کلیه اشاره نمود.
مدیر عامل خیرین پژوهش سلامت رویان بیان نمود: بیشتر از ۳ میلیون زوج ناباور در ایران هستند که هزینه هر دوره درمان آنها ۸ تا ۳۰ میلیون در رویان است اگر در شرایط معمول بخواهند درمان کنند تا ۵ برابر افزوده می شود. بیماری ام اس در ایران ۹۷ هزار نفر را درگیر کرده است و هزینه درمان ۱۲ تا ۳۶ میلیون تومان است. بیماری دیابت ماهانه یک تا ۱۰ میلیون هزینه درمان دارد. در تمام محورهای مذکور پژوهشگاه رویان طرح های عملیاتی را اجرا کرده است. برای نمونه میتوان به پیوند سلول های انسولین ساز زیر پوست بیمار دیابتی، پیوند سلول های لنفوسیت کشنده طبیعی به مبتلایان سرطان گلیوبلاستوما، طراحی دارو برای بیماران کلیه پلی کیستیک برپایه مکانیزم ملکولی برای پیشگیری از پیشرفت کیست اشاره نمود.
وی ضمن اشاره به مشارکت خیرین در پژوهشگاه رویان اظهار داشت: مجموعه سرمایه خیرین در پژوهشگاه رویان بیشتر از ۳ هزار میلیارد تومان بوده است.
در انتها از پیشکسوتان حوزه درمان ناباروی با حضور مسؤلان و خیرین سلامت تجلیل شد.




منبع:

1403/03/14
13:00:32
0.0 / 5
194
تگهای خبر: پژوهش , درمان , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی