فناوری تشخیص چهره خودپردازها در چین

فناوری تشخیص چهره خودپردازها در چین نیو وبلاگ: بانك كشاورزی چین در تعدادی از دستگاه های خودپرداز خود، به تغییر سیستم تشخیص هویت اقدام نموده و سیستم تشخیص چهره را جایگزین كارت بانكی كرده است.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت شینهووا نت، بر اساس گزارش های منتشر شده، بانك كشاورزی چین در تعداد محدودی از دستگاه های خودپرداز خود، برای انجام و ارائه خدمات بانكی، بجای دریافت كارتهای بانكی از فناوری تشخیص چهره استفاده كرده است. با بكارگیری این روش دیگر نیازی به همراه داشتن كارت بانكی نخواهد بود و مشتریان می توانند با فناوری تشخیص چهره وارد حساب بانكی خود شده و از تمام امكانات و خدمات دستگاه های خودپرداز استفاده كنند.
مشتریان و كاربران برای استفاده از این خودپردازها تنها كاری كه باید انجام دهند، فشار دادن كلید دریافت پول با استفاده از تشخیص چهره است. پس از فشردن كلید مورد نظر، دوربین دستگاه خودپرداز اقدام به اسكن چهره مشتری می كند و در صورت مثبت بودن شناسایی، كاربر باید شماره تلفن و شماره شناسایی خود را وارد كند. سپس در مرحله بعدی، مشتری باید عدد و میزان پول مورد نیاز خود را برای برداشت در كنار رمز عبور وارد كند. پس از موفقیت تراكنش و اتمام این مراحل، مشتریان می توانند پول خود را دریافت كنند.
دلایل جایگزین سازی استفاده از كارتهای بانكی با فناوری تشخیص چهره بسیار منطقی به نظر می رسد. این بانك چینی اعلام كرده است كه با استفاده از سیستم تشخیص چهره می توان مانعی برای كپی كردن كارت های بانكی به منظور سوء استفاده ایجاد كرد. همچنین در صورت استفاده از فناوری تشخیص چهره در دستگاه های خودپرداز، شانس گیر كردن كارت در دستگاه و مشكلات بعدی آن به مراتب كاهش پیدا می كند.
یكی از كاركنان بانك كشاورزی چین بر این باور است كه استفاده از سیستم تشخیص چهره همزمان با دریافت شماره شناسایی، شماره تلفن و رمز عبور از امنیت بیشتری در مقایسه با كارت های بانكی برخوردار است. همچنین با توجه به در اختیار داشتن تصاویر مشتریان، دوربین های امنیتی تعبیه شده در بانك می توانند بسرعت مشتریان خود را شناسایی كنند و بدین ترتیب احتمال انجام فعالیت های بانكی غیرقانونی بسیار كاهش پیدا می كند.

بانك كشاورزی چین در نظر دارد فناوری تشخیص چهره را در تمام دستگاه های خودپرداز خود قابل دسترس عموم قرار دهد. البته لازم به ذكر است كه سقف برداشت از دستگاه خودپرداز به این روش به ۴۵۷ دلار محدود شده است.
در اینجا باید گفت كه بانك كشاورزی چین اولین بانكی نیست كه از فناوری تشخیص چهره در دستگاه های خودپرداز خود استفاده كرده است و پیش از این، بانك بازرگانی چین این فناوری را بكار گرفته بود.
هرچند این سیستم مزایای بسیاری دارد، اما چالش ها و مشكلات زیادی را نیز پیش روی بانك ها و دولت این كشور قرار می دهد. بعنوان مثال هزینه بالای نگهداری از دستگاه های مجهز به فناوری تشخیص چهره و اعتماد مشتریان از جمله مهمترین چالش های استفاده از این روش هستند كه البته بانك های چینی، مشكل اعتماد مردم را قابل حل می دانند.

 

1396/07/03
13:37:20
5.0 / 5
4533
تگهای خبر: فناوری , سایت , دوربین
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی