ما و اثرات یك جانبه گرایی ترامپ؟!

ما و اثرات یك جانبه گرایی ترامپ؟! نیو وبلاگ: این نخستین بار در تاریخ شورای امنیت است كه آمریكا پیش نویسی به این شورا عرضه می دهد و فقط با یك رای خودش با آن مواجه می گردد و هیچ یك از اعضای شورا به آن رای نمی دهند و رد می گردد و این نشان داده است هم ترامپ نتوانسته با این اقداماتش كمكی به حل مهم ترین مشكل منطقه و جهان كمك نماید و هم یك جانبه گرایی در هر سطح و كشوری باشد منجر به منزوی شدن آن كشور در صحنه جهانی و روابط بین المللی خواهد شد.



در زمینه مسئله فلسطین و رژیم صهیونیستی در دهه اخیر ابتدا آمریكا در دوران اوباما به سمت مدیریت تنش ها به جای تولید صلح در این منطقه كه دور دست می نمایاند متمایل شد و سپس به طرفداری مطلق از یك طرف در دوران ترامپ حركت كرده و چه بسا با ادامه این روند میتواند دنیا را به سمت جنگ سوم جهانی بكشاند! به دنبال اقدام تبلیغاتی ترامپ برای انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت المقدس كه با استقبال چندانی هم روبه رو نشد بلكه به پیچیدگی اوضاع هم كمك و حوادث غزه هم نشان داد این گونه رفتارهای یك جانبه فقط كمك به رژیم صهیونیستی و باز گذاشتن دست این رژیم برای تداوم جنایت و نسل كشی منجر می گردد.

به طور مثال شب گذشته پیش نویس قطعنامه ای كه كویت برای ابزار نگرانی از خشونت این رژیم ضد فلسطینیان در غزه به شورای امنیت برده بود ۱۰ رای مثبت آورد ولی با وتوی آمریكا متوقف گردید. در این رای گیری چهار كشور همچون بریتانیا رای ممتنع دادند و آمریكا در مقابل پیش نویس اش را عرضه داد كه تقصیر كشتار فلسطینیان را گردن حماس می اندازد ولی فقط با ۱ رایی كه خود به آن داد و ۳ رای مخالف كویت، بولیوی و روسیه و ۱۱ رای ممتنع روبه رو شد. نماینده كویت در شورای امنیت بعد از آخر نشست این شورا گفت "مایه تاسف است كه شورای امنیت نتوانست از ملت فلسطین حمایت كند". در پیش نویس این قطعنامه بر لزوم اتخاذ تدابیری جهت تضمین امنیت و سلامت غیرنظامیان فلسطنیی در اراضی اشغالی همچون نوار غزه تاكید شده بود و این در شرایطی است كه رژیم صهیونیستی از ۳۰ مارس گذشته تابحال دست به سركوب وحشیانه تظاهرات بازگشت در نوار مرزی باریكه غزه زده و تابحال ۱۲۸ فلسطینی همچون ۱۵ زن و كودك را به شهادت رسانده كه آخرین آن یك خانم كمك رسان در روز گذشته بوده است.

از یاد نمی بریم هفته گذشته اقدام زیبای نمادینی در مقابل ساختمان پارلمان اروپا صورت گرفت و مورد استقبال قرار گرفت. در این اقدام و ابتكار عمل، طراح و اجرا كنندگان آن ۴۵۰۰ جفت كفش به نشانه ۴۵۰۰ نفر شهید فلسطینی از سال ۲۰۰۹ تا كنون را مقابل این پارلمان روی زمین چیدند كه طبیعی است با داوم چنین اقداماتی رفتار و اعمال رژیم صهیونیستی زیر سئوال خواهد رفت و این رژیم را ناچار به پاسخگویی به افكار عمومی دنیا خواهد نمود. این گونه اقدامات نمادین در دنیای كنونی اثرگذار و به تدریج اقدامات نسل كشی رژیم صهیونیستی را نزد افكار عمومی و وجدان بیدار بشریت برملا و محكوم خواهد نمود. و به تدریج مشروعیت رژیم صهیونیستی زیر سئوال خواهد رفت و آمریكا بی خود آبروی خویش را خرج این رژیم می كند.

در یاداشت-مصاحبه ملت زدایی؟! نوشتم: "اگرچه جنایات صهیونیست ها در طول این ۷۰سال در ملت زدایی ساكنین فلسطین فارغ از جنبه های تاریخی و دینی بیت المقدس جایی برای واقع گرایی و منفعت محوری در سیاست خارجی باقی نمی گذارد، اما ما هم باید در اتخاذ رویكردهای موثرتر فكر كنیم! در غزه ۲ میلیون زندانی در بزرگ ترین زندان روباز دنیا نه زندگی كه مردگی می كنند! نه آسمان غزه در اختیار فلسطینی هاست و نه مرزهایشان كه هر دو ملك طلق رژیم صهیونیستی است. وجود صده ها كیلومتر تونل زیرزمینی كشف شده و نشده در غزه به منظور زندگی روزمره مردم دلیل دیگری بر این ادعاست." مجموعه تحولات در زمینه این اقدامات سیاسی-اقتصادی یك جانبه گرایانه ترامپ در خاورمیانه، اروپا و اسیای شرقی به نفع سیاست خارجی ایران و قابل بهره برداری برای ما در قضیه آینده برجام خواهد بود، به شرطی كه با اقدامات عكس العملی و هیجانی آن گونه كه مسئولین دوران دولت مهروز محافظه كاران این روزها با بیش فعالی خود پیشنهاد می كنند، در زمین ترامپ بازی نكنیم! ان شاالله.

1397/03/15
21:22:33
5.0 / 5
4670
تگهای خبر: جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی