كمك نیم میلیارد دلاری ارتش آمریكا به توسعه موشك جدیدبعلاوهتصاویر

كمك نیم میلیارد دلاری ارتش آمریكا به توسعه موشك جدیدبعلاوهتصاویر نیو وبلاگ: نیروی هوایی ارتش ایالات متحده آمریكا به منظور توسعه هر چه سریعتر موشك جدید شركت ˮبلو اوریجینˮ موسوم به ˮنیو گلنˮ(New Glenn)، ۵۰۰ میلیون دلار به این كار مختص كرده است.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، "جف بزوس" رئیس شركت فضایی "بلو اوریجین" امید زیادی برای توسعه موشك جدید خود دارد و اخیرا یك كمك خوب از جانب وزارت دفاع آمریكا دریافت كرده است.

نیروی هوایی ایالات متحده امروز اعلام نمود كه نیم میلیارد دلار بعنوان بخشی از برنامه خود برای تولید یك نسل جدید از پیشران های سنگین در اختیار شركت فضایی "بلو اوریجین" قرار داده است.

ارتش ایالات متحده به دنبال راه های جدید برای ارسال ماهواره های امنیت ملی خود به مدار است و این كمك بدین منظور انجام گرفته است.

برنامه وزارت دفاع ایالات متحده آمریكا به صورت خاص با اختصاص چنین كمك هایی و چندین دوره جوایز، می خواهد تا حداقل دو شركت را قادر به پرتاب محموله های پیچیده و بسیار سنگین نظامی به مدارهای مورد نیاز كند.

این كارها بخشی از تلاش های مداوم آمریكا برای حفظ دسترسی و سلطه ایالات متحده بر فضا است كه پیشتر هم كمك هایی به شركت هایی نظیر اسپیس ایكس، Orbital ATK و Aerojet Rocketdyne كرده است.



نیروی هوایی آمریكا تابحال مبلغ ۷۹۱.۶۰۰ میلیون دلار برای توسعه سیستم پرتاب "اومگا"(OmegA) به شركت "نورث آپ گرامن"(Northrup Grumman)، ۹۶۷ میلیون دلار برای توسعه موشك "ولكان سنتار"(Centaur Vulcan) به اتحادیه پرتاب فضایی آمریكا(ULA) و ۵۰۰ میلیون دلار هم برای توسعه موشك "نیو گلن" به شركت فضایی "بلو اوریجین" مختص كرده است.

این كمك وزارت دفاع آمریكا نشان از اعتقاد این نهاد به مسیر "بلو اوریجین" دارد كه امیدوار است از موشك جدید این شركت نه تنها در ارسال محموله ها استفاده نماید، بلكه فضانوردان را هم به فضا ببرد.

موشك "نیو گلن" از موتور Origin-BE-4 نیرو می گیرد كه از سوخت گاز طبیعی مایع شده و اكسیژن مایع استفاده می نماید.



ماه گذشته هم اتحادیه پرتاب فضایی آمریكا (ULA) موتور BE-4 را برای نیرودهی به موشك خود موسوم به "ولكان" برگزید.

موشك "نیو گلن" ۹۵ متر ارتفاع دارد، و به صورت قابل استفاده مجدد طراحی شده است.

اولین پرواز آن از پایگاه كیپ كاناورال انجام می گردد و پیشران آن روی یك كشتی در اقیانوس در فاصله ۶۵۰ كیلومتری فرود خواهد آمد.

پرتاب این موشك برای سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده بود.




1397/07/20
00:09:31
5.0 / 5
4907
تگهای خبر: سیستم , فضا , ماهواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی