كشف ۱۲ حالت مخفی در مغز

كشف ۱۲ حالت مخفی در مغز نیو وبلاگ: پژوهشگران هندی ۱۲ حالت ناشناخته از مغز را شناسایی نمودند كه بعنوان منبع و سرچشمه تمامی فعالیت های عصبی محسوب می شوند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از تلگراف، محققان هندی موفق به كشف ۱۲ حالت در مغز شدند كه تابحال شناخته نشده بود و به اعتقاد آنها این نقاط سرچشمه ای برای تمامی فعالیت های مغزی به شمار می آید، از معماهای ریاضی گرفته تا اختلالات عصبی و روانی.
محققان هندی اعلام كردند كه هركدام از این ۱۲ حالت مخفی نشان دهنده الگوهای ارتباطی میان نقاط مختلف در قشر مغز هستند.
قشر مغز لایه نازك از جنس ماده خاكستری است كه سطح مغز را می پوشاند. این لایه از سلول های عصبی مغز تشكیل شده است. ضخامت آن در نواحی مختلف مغز متفاوت می باشد اما حدودا در همه جا ضخامتی بین ۲ تا ۴ میلی متر دارد.
این حالات همین طور نقاطی كلیدی در عملكردهای ذهنی عمیق مانند تفكر و حافظه به شمار می آیند.
محققان مركز ملی تحقیقات مغزی هاریانا به همراه چند موسسه دیگر این پروژه را پیگیری كردند ودر آن از ابزارهای كامپیوتری و ابزارهای تصویربرداری مغزی استفاده كردند تاهمبستگی های قشر مغز افراد را بررسی كنند.
افراد داوطلب در این آزمایش با چشمانی بسته در یك اتاق عایق از صدا قرار گرفتند.
این محققان اتصال داخلی میان ۶۸ ناحیه از قشر بیرونی مغز را بررسی كردند و امیدوارند كه یافته های آنها بینش جدیدی از عملكرد پیچیده مغز را برای ما فراهم سازد.
یك محقق در حوزه كامپیوتر باز در این پروژه شركت كرد و با استفاده از تكنیك "یادگیری ماشین" به تجزیه و تحلیل اتصالات مغزی پرداخت.
"یادگیری ماشین" یكی از شاخه های وسیع و پركاربرد "هوش مصنوعی" است كه به تنظیم و اكتشاف شیوه ها و الگوریتم هایی می پردازد كه برمبنای آنها كامپیوتر ها و سامانه ها توانایی تعلم و یادگیری پیدا می كنند.



1397/08/21
20:23:20
5.0 / 5
4244
تگهای خبر: پروژه , پژوهش , پژوهشگر , تحقیقات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی