مسیر مبادلات بانكی ایران و چین از 12 آذرماه گشایش می یابد

مسیر مبادلات بانكی ایران و چین از 12 آذرماه گشایش می یابد نیو وبلاگ: تهران- رئیس اتاق ایران و چین اعلام نمود: مبادلات مالی ایران با بانك «كانلون» چین از سوم دسامبر (12 آذر) سپس یك ماه توقف دوباره از سر گرفته میگردد.


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از اتاق ایران، «اسداله عسگر اولادی» از آغاز فعالیت بانك كانلون چین در ارتباط با ایران سپس توقف یك ماهه آگاهی داد و اظهار داشت: ظرف یك ماه گذشته، به سبب اینكه فروش نفت ایران به چین متوقف شده بود، بانك كانلون هم فعالیت خودرا برای نمایش خدمات به ایران متوقف كرده بود.
وی افزود: با آغاز فروش مجدد نفت ایران به چین، این بانك از دوشنبه هفته آینده یعنی سوم دسامبر، برای مبادلات مالی با ایران بار دیگر فعالیت خودرا آغاز خواهدنمود.
رئیس اتاق ایران و چین اضافه كرد: مقرر است پول حاصل از فروش نفت ایران به چین به بانك كانلون منتقل شود تا امكان خرید و فروش كالا برای فعالان اقتصادی ایران فراهم گردد.
به گفته وی، با آغاز مجدد فعالیت بانك كانلون، صادرات و واردات ایران و چین در حد عالی پیش خواهد رفت و باید منتظر فصل جدیدی از روابط بین دو كشور از سوم دسامبر بود.
عسگراولادی در ادامه، با اشاره به سخنان اخیر غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران در نشست آبان ماه هیات نمایندگان اتاق ایران، اظهار داشت: همانطور كه رئیس اتاق ایران هم تاكید كرده، باید از فرصت پیش آمده به واسطه اعمال تحریم ها، به نفع اقتصاد كشور بهره برد. در شرایط فعلی و با وجود اعمال تحریم های یكجانبه گرایانه آمریكا مقابل كشور، «تقویت تولید» و «توسعه صادرات» دو راهكار اساسی دور زدن تحریم هاست. همانطور كه رهبر انقلاب هم اشاره كردند، باید سرمایه‎گذاری داخلی را رونق داده و وابستگی به خارج را كم نماییم.
وی با تاكید بر تقویت تولید در شرایط كنونی، گفت: به منظور تقویت تولید باید از واردات كالاهای غیرضروری و مصرفی بكاهیم و نیازهای مصرفی مردم را با تولیدات داخلی تامین كرد.
به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایرنا، چین اولین شریك تجاری ایران به شمار می رود؛ این كشور در پارسال 13 میلیارد و 216 میلیون دلار كالا به ایران صادر و 9 میلیارد و 65میلیون دلار كالا از ایران وارد كرد.
پروپان مایع شده، سنگ آهن، متانول، پلی اتیلن، بوتان مایع شده، كنسانتره مس همچون مهمترین اقلام صادراتی ایران به چین است و در مقابل، قطعات منفصله جهت تولدی خودروهای سواری، ماژول نمایشگر ال.سی.دی و ال.ای.دی، سویچ شبكه كامپیوتر، روترشبكه كامپیوتر، هاب شبكه كامپیوتر، سایر لوله های بدون رز مورد استفاده در خطوط نفت و گاز و گوشی تلفن همراه همچون مهمترین اقلام وارداتی از چین به حساب می آید.
اقتصام**9189**2025


1397/09/07
19:27:04
5.0 / 5
4697
تگهای خبر: اقتصاد , تحریم , خدمات , كامپیوتر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی