كنفرانس گوگل ۲۰۱۹،

دستیار گوگل ۱۰ برابر سریع تر شد

دستیار گوگل ۱۰ برابر سریع تر شد نیو وبلاگ: دستیار هوش مصنوعی گوگل به نام ˮگوگل اسیستنتˮ(Google Assistant) سپس سه سال با بزرگترین آپدیت روبه رو شده كه سرعت آنرا بطور قابل توجهی افزایش داده است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از سی نت، یكی از بهترین روش های فهمیدن این كه یك دستیار هوش مصنوعی چقدر كاربردی است سنجش سرعت واكنش آن است. این كه از زمان دریافت دستور تا نمایش پاسخ چقدر طول می كشد.
دستیارهای صوتی می توانند هر كاری را كه شما با گوشی خود انجام می دهید با دستورات صوتی برای شما انجام دهند. كارهایی از قبیل باز و بسته كردن برنامه ها، تنظیم ساعت هشدار، اعلام وضعیت آب و هوا و باز كردن پیج سلبریتی ها روی شبكه های اجتماعی.
سپس گذشت سه سال از رونمایی از گوگل اسیستنت توسط "سوندار پیچای" مدیر گوگل، حالا بزرگترین آپدیت آن عرضه شده است كه ۱۰ برابر سریع تر از قبل پاسخ می دهد.
در نمایش نسخه جدید دستیار هوشمند گوگل در كنفرانس ۲۰۱۹ گوگل علاوه بر نمایش سرعت فوق العاده این دستیار هوشمند، خاصیت های دیگری باز به معرض نمایش گذاشته شد. بعنوان مثال وقتی "مگی هولنجر" مدیر برنامه گوگل یك تاكسی اینترنتی درخواست نمود، دستیار هوشمند گوگل مكان فعلی وی را می دانست و بین هر درخواست باز مجبور به صدا كردن گوگل اسیستنت برای فعال شدنش نبود.
ضمن این كه این افزایش سرعت نه تنها از دقت و درك آن كم نكرده است بلكه به آن افزوده است.
این یك گام مهم در راه ترویج دستیارهای هوشمند است كه شركت های نظیر گوگل و آمازون آنرا در افق خود قرار داده اند.
گوگل بعنوان بزرگترین سرویس جستجوی جهان سالیانه بیشتر از یك تریلیون جستجو انجام می دهد. خیلی از مردم در حال گذار از جستجوی متنی به صوتی هستند و می توان گفت با این حساب گوگل به آپدیت دستیار هوشمند خود نیاز مبرم داشت تا بتواند با دستیار هوشمند آمازون موسوم به "الكسا"(Alexa) و دستیار اپل به نام "سیری"(Siri) رقابت كند.
یكی از كارشناسان حاضر در رویداد این گونه واكنش نشان داد: خیلی جذاب و یك كم ترسناك است.
اما چرا ترسناك؟ چون دستیارهای مجازی اطلاعات زیادی از شما می گیرند و می توان گفت هوش مصنوعی سپس مدتی شما را كاملاً خواهد شناخت. ضمن اینكه خطر تعرض به حریم خصوصی افراد توسط شركت های پشتیبان باز احساس می شود.


گوگل با توسعه شبكه عصبی دستیار هوشمند خود و فناوری تشخیص صدا طی ۵ سال اخیر همواره اهتمام كرده است تا خودرا از رقبا متمایز كند.
از دیگر خاصیت های این دستیار می توان به توانایی پر كردن فرم هایی نظیر فرم اجاره خودرو، خرید بلیت سینما، سفارش غذا و بطور كلی هر جایی كه نیاز به وارد كردن اطلاعات شخصی است اشاره نمود. همین طور می توان اعضای خانواده و دوستان نزدیك را به لیست مخاطبان نزدیك اضافه كرد. بدین ترتیب هر زمان كه نیاز به تماس با آنها باشد دستیار گوگل می داند كه آنها كه هستند و كجا زندگی می كنند.
یكی دیگر از خاصیت های محبوب این دستیار هم توانایی تبدیل گفتار به متن و نوشتن ایمیل و یادداشت ها است.
دستیار هوشمند گوگل به سبب این كه اندروید محبوبترین سیستم عامل دنیا است و پیش از عرضه بر روی گوشیهای هوشمند دارای این سیستم عامل نصب می شود، الان بر روی حدود یك میلیارد گوشی در سراسر دنیا نصب است.
علاوه بر این، سرویس هایی نظیر جی میل، یوتیوب، نقشه گوگل و مرورگر كروم ماهیانه به بیشتر از یك میلیارد نفر سرویس می دهند كه هوش مصنوعی با استفاده از این اطلاعات می تواند از ما به خوبی شناخت پیدا كند.
دانشمندان گوگل می گویند در نسخه جدید گویی گوگل اسیستنت را باردیگر اختراع كردیم چونكه به شدت بر روی فناوری های تشخیص صدا، گفتار، زبان و كنترل صوتی آن كار كردیم و به پیشرفت های قابل ملاحظه ای رسیدیم.
یكی از آنها می گوید: كاری كه ما كردیم، اختراع باردیگر این دستیار هوشمند بود. ما از یك شبكه عصبی استفاده كردیم كه همه كارها را انجام می دهد.




منبع:

5.0 / 5
4732
1398/02/18
22:58:18
تگهای مطلب: اپل , اطلاعات , اندروید , اینترنت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی