دوازدهمین دوره جشنواره وب و موبایل ایران برگزار می گردد

دوازدهمین دوره جشنواره وب و موبایل ایران برگزار می گردد نیو وبلاگ: امسال دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران در مقطعی تاریخی در حال برگزاری است، كه شاید سخت ترین سال برای برگزاری چنین رویدادی در كشور باشد، كه هدفش ایجاد امید در جامعه جوان و حركت به سمت نوآوری است.



هما راد مدیر پروژه جشنواره نوشت: دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران در آستانه تغییراتی مهم خواهد بود. امسال برای نخستین بار در طول ۱۲ سال گذشته، با كمك بعضی از دوستان برای جشنواره وب و موبایل ایران چشم اندازی مشخص نوشته ایم، هدف هایی طولانی مدت تعریف كرده ایم و بعنوان یك برند كه از اعتماد فعالان این حوزه قدرت گرفته است، شفافیت و صداقت، رشد و توسعه، نوآوری و جوان گرایی را بعنوان ارزش های برند انتخاب نموده ایم تا در آینده همواره به این ارزش ها پایبند باشیم و هر زمان هر كسی سكاندار این جشنواره شد، بداند كه این جشنواره برای چه به وجود آمده، هدفش چیست و به دنبال این است كه چه ارزش هایی را در جامعه نهادینه كند.
نباید فراموش كرد كه هدف جشنواره وب و موبایل ایران توسعه فضای كسب و كارهای آنلاین است. كمك كردن به استارتاپ های تازه كار برای بیشتر شناخته شدن و در كنار آن، كمك به استارتاپ هایی كه چند سالی از عمرشان گذشته و نیاز به جلب اعتماد عمومی دارند. در نهایت معرفی بیشتر ابزارهای جدید وب و موبایل به مردم در امتداد تقویت یك زندگی بهتر، سالم و مدرن برای شهروندان ایرانی. از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره است.
ما برای مسیر در پیش رو نیز، چشم اندازی ابرای آینده ترسیم كردیم كه در آن، جشنواره وب و موبایل ایران همواره اهتمام خواهدنمود از یك سو پل ارتباطی بین فعالان این حوزه با یكدیگر باشد تا با انتقال تجربه از نسلی به نسل دیگر شاهد رشد كارآفرینان جوان كشور باشد و از طرف دیگر بین فعالان این حوزه، دولت و حاكمیت ارتباطی پایدار و مفید ایجاد كند. و مهم تر اینكه با شفاف و سالم نگاه داشتن این فضا و نشان دادن منافع مشترك همه بازیگران این اكوسیستم در جهت توسعه آن گام بردارد.

امسال دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران در مقطعی تاریخی و سرنوشت ساز در حال برگزاری است، كه شاید سخت ترین سال برای برگزاری چنین رویدادی در كشور باشد، كه هدفش ایجاد امید در جامعه جوان و حركت به سمت نوآوری است. اما تصمیم شورای سیاست گذاری و بنیانگذاران جشنواره، بر این بود كه در هر شرایطی، برگزاری جشنواره وب و موبایل ایران می تواند نماینده قسمتی از جامعه باشد كه با امید به آینده و تلاش، در زیست بوم كارآفرینی ایران نفس می كشند و پنجه در پنجه سختی ها به پیش می روند.
زیست بومی كه به باور خیلی ها موج اول آن با تمام اتفاق های خوب و بد تمام شده و امروز باید مسیر را به شكلی فراهم نمود كه موج دوم اكوسیستم استارتاپی با قدرت و با درس گرفتن از اشتباه های گذشته، به مسیر خود ادامه دهد. مسیری كه هیچ كس توان مقابله با آنرا ندارد و فقط باید با فرهنگ سازی و آموزش به آن شكل داد. مسیری كه قسمتی از سرنوشت توسعه و اقتصاد كشور در آن گره خورده و هر روز این ارتباط درهم تنیده تر می شود.
اما موج دوم اكوسیستم چیست؟ موج دوم اكوسیستم استارتاپی متشكل است از سرمایه گذاران جدید و استارتاپ های جدید. افرادی كه سال های گذشته در این فضا سرمایه گذاری نكرده اند ولی شاهد موفقیت ها و شكست ها بوده اند و امروز چه در چارچوب سرمایه گذاری و چه در چارچوب رسالت اجتماعی و یا هر دو به دنبال ورود به این صنعت هستند. سرمایه گذارانی كه شاید برای ما نسل اولی ها نام آشنا نباشند.
موج دوم اكوسیستم استارتاپی سرشار از جوانان ۱۶ تا ۲۵ یا ۲۶ ساله ای خواهد بود كه با جان و دل و با انرژی جوانی به دنبال كمك به توسعه كشور هستند و به دنبال راه اندازی كسب و كارند تا با ارزش آفرینی و كمك به توسعه اقتصادی كشور، دین خود به این سرزمین را ادا كنند.
موج دوم نباید تجربه های اشتباه گذشته را تكرار كند. انتقال تجربه به آنها باید به درستی صورت گیرد. باید با ارزش ها و بایدها و نبایدها آشنا گردند و با تمام دانسته ها و تجربه های نسل اولی ها، مسیر را سریع تر و با اطمینان بیشتری طی كنند.
رسالت اجتماعی ما نسل اولی ها باید حمایت همه جانبه و گذاشتن دست در دست نسل دوم باشد تا درختی كه كاشته ایم را نسل دومی ها تنومندتر كنند تا میوه این درخت بیشتر و سایه آن گسترده تر شود.
امیدواریم كه جشنواره وب و موبایل ایران بتواند این رسالت را به خوبی انجام داده و این دو نسل را در كنار هم و در جهت توسعه ی ایران عزیز قرار دهد.
۲۱۲۱


منبع:

1398/03/21
14:28:55
5.0 / 5
4097
تگهای خبر: آنلاین , اقتصاد , بازی , پروژه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی