مارك زاكربرگ به دیدار ترامپ رفت

مارك زاكربرگ به دیدار ترامپ رفت به گزارش نیو وبلاگ مارك زاكربرگ موسس فیسبوك به كاخ سفید رفت و با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا و برخی سناتورها دیدار نمود.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، مارك زاكربرگ رئیس فیسبوك در كاخ سفید با رئیس جمهور آمریكا و همینطور با برخی سناتورها در مورد آینده اینترنت و قوانین آن صحبت كرد.
برپایه گزارش وال استریت ژورنال، زاكربرگ با كوشش برای آرام كردن قانونگذاران در وضع مقررات سخت تر برای اینترنت و وادار كردن سیستم هایی مانند فیسبوك برای سخت گیری بیشتر با بزرگترین منتقدین خود دیدار نمود.
او همینطور از این فرصت بهره برد تا دیدگاه خویش را برای تنظیم مقرراتی متعادل برای ​​اینترنت اعلام نماید.
این شبكه اجتماعی طی سالهای گذشته مورد توجه بسیاری قرار گرفته و حواشی زیادی هم همچون قصور در حفظ حریم خصوصی كاربران، امنیت انتخابات و تبلیغات اطراف آن مشاهده شده است. همین یك ماه پیش بود كه كمیسیون تجارت فدرال(FTC) آغاز به تحقیقات در مورد مالكیت اینستاگرام و واتس اپ توسط این شركت كرد.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا كه قبل از این فیسبوك را به ضد محافظه كاری متهم كرده بود با انتشار عكسی در حساب توییتر خود نوشت: ملاقاتی خوب با مارك زاكربرگ از فیسبوك در دفتر بیضوی، امروز. دفتر بیضوی(Oval Office) نام دفتر و محل كار رئیس جمهور آمریكا است.
هنوز معلوم نیست كه در كاخ سفید چه گذشته است، اما فیسبوك اظهار داشت كه زاكربرگ ملاقات سازنده و خوبی با رئیس جمهور داشته است. با این وجود نمایندگان مجلس سنا علیرغم این ملاقات پا پس نكشیدند و "جاش هاولی" سناتور جمهوری خواه از میسوری، زاكربرگ را به فروش اینستاگرام و واتس اپ دعوت كرد تا ثابت كند كه در تحقق هدفش جدی است. چون كه فشارهای فزاینده ای از سوی مسؤلان و قانون گذاران بر شركت های فناوری بزرگ وجود دارد كه متهم به از بین بردن رقابت و تسلط بر این صنعت هستند.
"ریچارد بلومنتال" سناتور دموكرات از كنتیكت اظهار داشت كه با زاكربرگ در مورد شكست های مكرر صنعت فناوری در محافظت از امنیت انتخابات و حفظ حریم شخصی مصرف كننده صحبت كرده است.
هر دو سناتور از منتقدان فیسبوك هستند و بابت جریمه 5 میلیارد دلاری این شركت از FTC سوال كرده اند، چون كه این جریمه را با عنایت به بزرگی و ثروت فیسبوك كافی نمی دانند.
البته تور زاكربرگ در اینجا تمام نشد و در ادامه با كمیته دادگستری كه گوگل و فیسبوك را به علت سخنان تفرقه افكنانه آنلاین و خشونت با انگیزه نژادی در اوایل سال جاری نقره داغ كرد، دیدار نمود.



1398/06/30
20:35:14
5.0 / 5
4585
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی