اندازه گیری قند خون با روشی غیرتهاجمی

اندازه گیری قند خون با روشی غیرتهاجمی به گزارش نیو وبلاگ محققان دانشگاه ˮام آی تیˮ( MIT) دستگاهی ابداع نموده اند كه قند خون را به روشی غیر تهاجمی اندازه گیری می كند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، افراد مبتلا به "دیابت" باید با سوزن زدن در نوك انگشتان خود، قند خون خویش را اندازه گیری كنند كه این كار در روز چند بار انجام می شود.
حال محققان دانشگاه "ام آی تی"( MIT) یك روش كمتر تهاجمی توسعه داده اند كه با استفاده از نور مادون قرمز، میزان گلوكز خون را اندازه گیری می كند.
سیستم ساخت این محققان بر مبنای روشی به نام "طیف سنجی رامان" ساخته شده كه دقیقا زیر پوست، از نور مادون قرمز استفاده می نماید. این نور تركیبات شیمیایی بافت را آشكار می كند.
زمانی كه تیم تحقیقاتی پروژه، این روش را روی خوك ها آزمایش كردند، دریافتند كه این روش نهایتا تا یك ساعت بعد میزان گلوكز را اندازه می گیرد.
محققان گفته اند كه روش آنها یك پیشرفت بزرگ در مقابل كارهای تحقیقاتی گذشته است.
"پیتر سو"، محقق ارشد پروژه اظهار نمود: این برای نخستین بار است كه سیگنال های گلوكز از بافت را به صورت مستقیم مشاهده می نماییم.
هم اكنون این دستگاه به اندازه یك پرینتر است و محققان گفته اند كه این دستگاه باید كمتر تهاجمی باشد تا بتوان به جای استفاده از سوزن، انگشت خویش را به این دستگاه چسباند.
هدف بلندمدت محققان این است كه دستگاه مذكور را به دستگاه پوشیدنی كوچك تر تبدیل كنند.



1398/11/09
15:36:14
5.0 / 5
4508
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی