توسعه كاتالیزور جدید برای بهبود عملكرد باتری های فلز-هوا

توسعه كاتالیزور جدید برای بهبود عملكرد باتری های فلز-هوا به گزارش نیو وبلاگ پژوهشگران ˮموسسه ملی علوم و فناوری اولسانˮ(UNIST) كره جنوبی به تازگی موفق به توسعه یك كاتالیزور نوین به منظور بهبود عملكرد باتری های فلز- هوا شده اند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از تك اكسپلوریست، دانشمندان كره ای كاتالیزور جدیدی را برای تقویت عملكرد باتری های فلز-هوا (MABs) مانند تخلیه و راندمان شارژ ابداع نموده اند. این كاتالیزور كامپوزیت جدید، نوعی از لایه بسیار نازك از ورقه های اكسید فلزی است كه در سطح كاتالیزورهای "پروسكایت" (perovskite) قرار دارد و ازاین رو رابط طبیعی كه بین دو كاتالیزور تشكیل شده است، سبب افزایش عملكرد كلی و پایداری كاتالیزور جدید می شود. پروسكایت (Perovskite) با فرمول شیمیایی CaTiO3 از مجموعه كانی ها است.
باتری های فلز- هوا، باتری هایی هستند كه از اكسیژن موجود در هوا بعنوان منبعی برای ذخیره و تبدیل انرژی استفاده می نمایند و علاوه بر این مورد به علت ظرفیت ذخیره بالا، سبك بودن و مقرون به صرفه بودن و استفاده آنها در خودرو های الكتریكی بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.
آنها مجهز به آندهای ساخته شده از فلزات خالص مانند لیتیوم، روی، منیزیم و آلومینیوم و یك كاتد هوا هستند كه به یك منبع غیرقابل توصیف هوا وصل شده اند. باتری های فلز- هوا به علت چگالی انرژی نظری بالا، كاندیدای قدرتمندی برای وسایل نقلیه الكتریكی نسل آینده محسوب می شوند.
"آریم سئونگ" (Arim Seong)، نویسنده ارشد این مطالعه در اینباره اظهار داشت: در خلال چرخه های رسوب و اكسیداسیون مكرر رسوب لایه اتمی (ALD)، كاتیون های منگنز به Co3O4 از LSM پخش می شوند و ازاین رو كاتالیزور LSM-20-Co از LSM محصور شده با لایه اسپینل خود بازسازی شده (Co3O4 / MnCo32O4 / LSM) تشكیل می شود و این سبب افزایش فعالیت كاتالیزور تركیبی، LSM-20-Co می شود و منجر به بهبود عملكرد باتری های مذكور می شود.



1398/12/07
11:58:03
5.0 / 5
3784
تگهای خبر: باتری , پژوهش , پژوهشگر , دانشمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی