معاون فناوری پژوهشگاه زلزله تاكید كرد

لزوم نظارت بیشتر برای اجرای آئین نامه های زلزله

لزوم نظارت بیشتر برای اجرای آئین نامه های زلزله به گزارش نیو وبلاگ، معاون فناوری پژوهشگاه زلزله بر لزوم نظارت بیشتر برای اجرای آئین نامه های زلزله تصریح کرد و اظهار داشت: در کشور قوانین، مقررات و آئین نامه های خوبی در حوزه زلزله داریم؛ اما بیشتر نگرانی ما از این جهت است که آیا این آئین نامه ها اجرایی می شوند یا نه، باید نظارت ها در این حوزه افزایش یابد.


حمید زعفرانی در گفتگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به اهمیت پرداخت به مبحث زلزله اشاره و اظهار داشت: زلزله جزو مهم ترین مخاطراتی است که کشور ما را تهدید می کند و از نظر میزان صدمه های اقتصادی، اجتماعی و جانی میتوان زلزله را جزو مخاطرات اصلی کشور دانست؛ بدین سبب هر اندازه بیشتر در جهت شناخت این پدیده و منشاء آن، عوامل تاثیرگذار، راه های مقابله، روش های زندگی ایمنی و همزیستی با آن کار نماییم، کافی نیست.

ایشان سپس اشاره کرد: در آستانه برگزاری نهمین دوره کنفرانس بین المللی زلزله توسط پژوهشگاه زلزله هستیم، در این کنفرانس جامع جنبه های مختلف پدیده زلزله را از حوزه زلزله شناسی این که زلزله ها چگونه به وجود می آیند تا حوزه ژئوتکنیک لرزه ای این که چگونه زلزله ها در رفتار و اثرات خاک موثر هستند، اثرات آنها بر سازه ها و در نهایت مباحث مدیریت بحران، جامعه تاب و غیره را هم مورد بررسی قرار خواهیم داد.

معاون فناوری پژوهشگاه زلزله همینطور به مهم ترین کارهای این بخش در پژوهشگاه اشاره نمود و اظهار داشت: بیشترین فعالیت ما در این معاونت در حوزه ارتباط با صنعت است، به طوریکه تلاش می نماییم مشکلاتی که صنعت کشور دارد را برطرف نماییم و احتیاج به شرکت ها و مشاورهای خارجی در پروژه های ملی را به حداقل برسانیم. بدین سبب خیلی از مطالعات و پروژه های ملی و حیاتی ما که داده های خاصی در عرصه تولید انرژی، پالایشگاه ها و صنایع حساس در چارچوب قرارداد توسط پژوهشگاه زلزله صورت می گیرد.
وی اشاره کرد: البته در حوزه تدوین و تهیه سامانه ها و نرم افزارهایی جهت استفاده از تکنولوژیهای جدید در جهت پیش یابی و هشدار، برآورد دقیق تر خسارات زمین لرزه و همینطور تسریع در واکنش های پاسخ و کمک به مدیریت بحران هم در پژوهشگاه فعال هستیم.

وی اشاره کرد: همینطور در حوزه خدمات آزمایشگاهی ما لابراتوار بسیار مجهزی داریم که در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا منحصر به فرد است که خدمات بسیار خوبی به بخش صنعت عرضه می کند.

استاد پژوهشکده زلزله شناسی اشاره کرد: در کشور قوانین، مقررات و بخشنامه های خوبی در حوزه زلزله داریم؛ اما بیشتر نگرانی ما از این جهت است که آیا این بخشنامه ها اجرایی می شوند یا نه، با اینکه این بخشنامه ها هم باید همگام با دانش جهانی حرکت کنند؛ اما آن چه که بیشتر نگران کننده است این که آیا به این بخشنامه ها در صنعت ساخت ساز توجه می شود. در این زمینه هم باید نظارت های قوی تری داشته باشیم.




1403/02/15
22:36:15
0.0 / 5
124
تگهای خبر: اقتصاد , پروژه , پژوهش , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی