با تلاش پژوهشگر ایرانی صورت گرفت

چگونه ویروس پوسته های متقارن خویش را تشكیل می دهد؟

چگونه ویروس پوسته های متقارن خویش را تشكیل می دهد؟ به گزارش نیو وبلاگ یك تیم از پژوهشگران دانشگاه كالیفرنیا، ریورساید (University of California، Riverside) در مطالعه اخیرشان به رهبری ˮرویا زندیˮ پژوهشگر ایرانی توضیح داده اند كه چگونه یك ویروس پوسته های متقارن خویش را تشكیل می دهد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا وبه نقل از فیز، ویروس ها انگل های كوچك بیماری زایی كه می توانند همه چیز را آلوده كنند - به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته اند، اما باز هم معماهایی در ارتباط با آنها وجود دارد كه حل نشده است. یكی از این رازها این است كه چگونه ویروس كروی موانع انرژی را برای ایجاد پوسته های متقارن دور میزند؟!
طی این مطالعه كه یافته های آن در مجله" ACS Nano" انتشار یافت، رویا زندی و تیم همراه او موفق شده اند تا حدودی این معما را حل كنند و یافته های آنها نشان میدهد كه اثر متقابل انرژی در سطح مولكولی تشكیل پوسته را امكان پذیر می كند.
دانستن عواملی كه در مونتاژ ویروسی نقش دارند می تواند به پزشكان كمك بزرگی در پیشگیری از تكثیر ویروس و عفونت كند. درك بهتر چگونگی شكل پوسته ها برای دانشمندان از اهمیت حیاتی برخوردار می باشد و یك قدم مهم در طراحی نانو پوسته های مهندسی شده خواهد بود كه می تواند بعنوان وسیله برای ارسال دارو به اهداف خاص بدن مورد استفاده قرار گیرد.
زندی و تیم او طی این مطالعه نقش غلظت پروتئین و انرژی كشسانی را در خود سازماندهی پروتئین ها بر روی سطح پوسته خمیده مورد بررسی قرار دادند تا دریابند چگونه یك ویروس موانع مختلف انرژی را دور می زند.
انرژی كشسانی یك انرژی پتانسیل مكانیكی است كه در ماده یا یك سامانهٔ فیزیكی ذخیره می شود و برابر با كاری است كه باید صورت گیرد تا در آن تغییر حجم یا شكل ایجاد كند. دانش مكانیك جامدات گسترش یافته تا بتواند مكانیك اجسام صلب و ماده را پردازش كند و درك درستی از آن بدست آورد.
زندی، استاد گروه فیزیك و نجوم اظهار داشت: درك اثر تلفیقی از انرژی كشسانی، تعامل ژنوم و پروتئین و غلظت پروتئین در مونتاژ ویروسی موفقیت اساسی در این حوزه است.



1398/12/20
18:11:46
5.0 / 5
3207
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگر , دانشگاه , دانشمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی