چرا یك دوربین داخل كابین خودروی تسلا مدل 3 قرار دارد؟

چرا یك دوربین داخل كابین خودروی تسلا مدل 3 قرار دارد؟ نیو وبلاگ چرا یك دوربین داخل كابین خودروی تسلا مدل 3 قرار دارد؟


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، خودروی تسلا مدل ۳ از ابتدا با دوربینی كه به سمت كابین خودرو نشانه رفته، فروخته شده است، اما این دوربین تابحال بی استفاده مانده بود و از آن زمان تابحال توسط نرم افزار خودران این خودرو مورد استفاده قرار نگرفته است. اما به چه دلیل؟ كاربرد این دوربین چیست؟
حالا دیگر لازم نیست بیشتر از این در تعجب و بلاتكلیفی باشیم، چون كه "ایلان ماسك" رئیس شركت "تسلا موتورز" فاش و تأیید كرده است كه این دوربین برای پشتیبانی از برنامه های نهایی "روبوتاكسی" یا همان تاكسی رباتیك یا تاكسی خودران تسلا تعبیه شده است.
از آنجائیكه وقتی در این حالت، یعنی وقتی خودرو به صورت خودران مبادرت به مسافركشی می كند، خود راننده سوار بر خودروی خود نخواهد بود، این دوربین از مسافر یا مسافران داخل خودرو فیلم می گیرد تا دست به چیزی نزنند و خرابكاری نكنند و در صورت وارد كردن خسارت، شناسایی شوند.
این مورد از آنجایی فاش شد كه یكی از كاربران توییتر در حساب كاربری خود نوشت این دوربین به احتمال زیاد برای روبوتاكسی ها تعبیه شده است تا وقتی خودرو را سر كار فرستادیم، دوربین از مسافرانی كه خسارت وارد می كنند فیلم بگیرد تا شناسایی شوند و بتوان از آنها خسارت گرفت. سپس "ایلان ماسك" در جواب این كاربر نوشت: "درسته"
این دوربین امكان ضبط تصاویر با وسعت و زاویه دید گسترده از صندلی های خودرو را فراهم می آورد.
پایگاه "Electrek" می افزاید: تسلا همواره در حال جستجوی ایده های جدید بوده است. ایلان ماسك اعلام نموده كه این دوربین امكان دارد به افراد در ضبط آوازخوانی همراه با آهنگ معروف به "caraoke" كمك نماید.
همینطور این شركت اخیرا متقاضی ثبت ایده استفاده از این دوربین برای شناسایی سرنشینان و اعمال تنظیماتی نظیر تنظیم موقعیت صندلی یا كنترل تهویه و دمای داخل خودرو شده است.
با این وجود، هم اكنون، دوربین داخل كابین تسلا مدل ۳ بی استفاده و تنها نمادی از بلند پرواز بودن تسلا است، اما این سبب نمی گردد كه تسلا از برآورده شدن آرزوی تحقق خودرو های كاملا خودران دست بكشد.



1399/01/25
23:37:59
5.0 / 5
3311
تگهای خبر: دوربین , ربات , رباتیك , نرم افزار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی