استمداد ناسا از دانشگاه ها برای كمك به مشكل گرد و غبار ماه

استمداد ناسا از دانشگاه ها برای كمك به مشكل گرد و غبار ماه به گزارش نیو وبلاگ ناسا برای فائق آمدن به مشكل گرد و غبار موجود در هوای ماه مبادرت به برگزاری یك چالش و مسابقه كرده و اعلام نموده است كه امكان دارد از ایده های برندگان این چالش بزرگ در مأموریت های فضایی آینده استفاده نماید.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، آیا می دانستید که گرد و غبار یک مشکل جدی است که باید در کاوش آینده ماه مورد توجه قرار گیرد؟ به صورت خاص، گرد و غبار معلق در هوای ماه به صورت عمده از ذرات کوچکی ساخته شده است که می تواند به لباس های فضایی، ماشین آلات و تجهیزات صدمه برساند و در زیستگاه های آینده حتی امکان دارد با صدمه رساندن به ریه های فضانوردان خطرات جدی برای سلامتی آنها ایجاد کند.
حالا ناسا در کوشش برای یافتن چاره هایی برای این مشکل روی کمک دانشجویان حساب کرده است.
ناسا بعنوان بخشی از برنامه "آرتمیس"(Artemis) برای اکتشاف پایدار انسان در ماه از دانشجویان کمک خواسته است تا راهی برای مقابله با گرد و غبار ماه پیدا کنند.
ناسا از راه این چالش ایده معروف به "BIG Idea Challenge" به دنبال چاره هایی از جانب دانشجویان در چند مبحث است. ناسا در بیانیه مطبوعاتی خود توضیح داد: این موارد شامل کاهش و پیشگیری از گرد و غبار ماه در حین فرود، تحمل گرد و غبار توسط لباس های فضایی، غبار روبی و کنترل گرد و غبار ماه است.
ناسا اعلام نموده است که پنج تا ۱۰ تیم که بعنوان برنده انتخاب می شوند، هر یک تا ۱۸۰ هزار دلار برای ساخت، آزمایش و عرضه فناوری های کاهش گرد و غبار دریافت می کنند.
"نیکی ورکیزر" از ناسا اظهار داشت: این رقابت فرصتی بی نظیر برای دانشجویان است تا بعنوان اعضای برنامه "آرتمیس" در رفع موانع فنی و چالش برانگیز کاهش گرد و غبار ماه کمک کنند.
این چالش در سال ۲۰۲۱ پذیرش تیم هایی متشکل از ۵ تا ۲۵ دانشجوی کارشناسی ارشد از کالج ها و دانشگاه های معتبر ایالات متحده را آغاز می کند که برای کسب اطلاعات بیشتر باید به صفحه چالش بزرگ ایده ناسا رجوع کنند.
این اولین باری نیست که ناسا برای کمک به دیگران رجوع می کند. همین ماه گذشته بود که ناسا برای کمک به طراحی توالت های آینده نگرانه در ماه درخواست کمک کرد و در ماه آوریل هم مبلغ ۱۶۰ هزار دلار پاداش به یک طراحی حامل "مینی بار" اختصاص داد.





منبع:

1399/05/04
23:37:47
5.0 / 5
2204
تگهای خبر: اطلاعات , دانشگاه , فضا , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی