سرپرست وزارت صمت اعلام كرد

كل مصالح موردنیاز صنعت ساختمان تولید داخل است

كل مصالح موردنیاز صنعت ساختمان تولید داخل است سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت با اعلان اینكه 100 درصد مواد و مصالح مورد نیاز صنعت ساختمان در داخل تولید می شود، اظهار داشت: باتوجه به آنكه دو برابر نیاز صنعت ساختمان صادرات اقلام ساختمانی داریم هیچ دلیلی برای گرانی مصالح ساختمانی در كشور وجود ندارد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا جعفر سرقینی در جریان بازدید از بیستمین نمایشگاه صنعت ساختمان اظهار نمود: مسئول تامین و تدارک همه لوازم و مصالح مورد استفاده در ساختمان سازی با وزارت صمت است و خوشبختانه وزارتخانه به پشتوانه ذخایر عظیمی که از مواد معدنی داریم امروز توانسته تمام مصالح مورد نیاز بخش ساختمان کشور را تامین کند.

وی اضافه کرد: علاوه بر اینکه صنعت ساختمان را پشتیبانی می نماییم، صادرات اقلام ساختمانی هم داریم و دو برابر آن چیزی که صنعت ساختمان نیاز دارد صادرات مصالح داریم و هیچ دلیلی برای گرانی مصالح ساختمانی در کشور نداریم.

سرپرست وزارت صمت اشاره کرد: با توجه به این که ظرفیت سیمان و فولاد کشور دو برابر نیاز صنعت ساختمان کشور است تلاش می نماییم که اقلام مورد نیاز را به سهولت در دسترس مصرف کنندگان قرار بدهیم.

سرقینی در ادامه با تاکید بر ضرورت حرکت به سمت سبک سازی ساختمان اظهار داشت: ساختمان سازها باید به دنبال سبک سازی بروند نه فقط به سبب مصرف کمتر فولاد بلکه به دیل ایمنی در مقابل زلرله و همین طور عایق کاری لازم است به این سمت و سو حرکت کنین.

سرپرست وزارت صمت اضافه کرد: ما مواد معدنی فراوانی داریم که عمده مصرفشان در سبک سازی و عایق کاری است و نمونه آن پرلیت است. ایران یکی از کشورهایی است که ذخایر عظیم پرلیت دارد و خوشبختانه این کار شروع شده و ساختمان های اسکلت فلزی برای مقاومت در مقابل آتش سوزی با محصولات پرلیتی ستونهایشان پوشش داده می شود.

وی در آخر با تاکید بر اینکه صد درصد مواد مورد نیاز صنعت ساختمان در داخل تولید می شود، اظهار نمود: صنعت ساختمان صنعتی مهمست به این علت که صنایع داخلی را فعال می کند و امیدواریم با فعال شدن این صنعت صنایع و ساختمان سازی رونق بگیرد.




1399/06/21
18:38:10
5.0 / 5
1877
تگهای خبر: صنعت , محصولات , نمایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی