۲ هزارو ۳۰۰ واحد صنعتی تعطیل به سرمایه گذار جدید نیاز دارد

۲ هزارو ۳۰۰ واحد صنعتی تعطیل به سرمایه گذار جدید نیاز دارد به گزارش نیو وبلاگ معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اظهار این كه ماموریت نخست این وزارتخانه سوق دادن سرمایه گذاران جدید به راه اندازی واحدهای تعطیل شده است، اظهار داشت: همسو با این رویكرد لیست 2 هزار و 300 واحد تعطیل شده در سامانه وزارت صنعت انتشار یافته تا در اختیار سرمایه گذاران جدید قرار گیرد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایرنا، سعید زرندی روز چهارشنبه در نشست گفت و گو دولت با بخش خصوصی مازندران در ساری اضافه کرد: یکهزار و ۲۰۰ واحد صنعتی و تولیدی تعطیل شده در داخل شهرک ها و بقیه در خارج از شهرک ها آماده واگذاری است.
وی با بیان این نکته که شفاف سازی در مقوله انتشار آمار و لیست واحدهای تعطیل شده یک اصل مهمست باید صورت گیرد، افزود: درحال حاضر سرمایه گذاران جدید ابتدا با دیدن فهرست این واحدهای تعطیل شده تصمیم گیری می کنند.
زرندی دومین گام وزارتخانه در بهبود فضای کسب و کار و رسیدن به جهش تولید را تکمیل طرح های تولید و صنعتی عنوان نمود و اظهار داشت: وزارتخانه طرح هایی را که به دلیلهای مختلف پیشرفت فیزیکی ندارند، شناسایی و برایشان فراخوان صادر کرده است.
وی با بیان این که شمار زیادی از واحدهای صنعتی و تولیدی کشور با کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت فعال می باشند، بیان داشت: وزارت صنعت برای افزایش ظرفیت این واحد ها نیز برنامه مشارکتی با سرمایه گذاران جدید را پیگیری می کند.
معاون وزیر صنعت همین طور اظهار داشت: طبق بررسی های صورت گرفته در ۲۴ رشته تولیدی و صنعتی کشور شاخص تولید امسال از سال ۹۰ کمتر شده است، اظهار داشت: این مشکل را نیز می توان با افزایش سرمایه در گردش حل و فصل کرد که درحال انجام است.
وی سرمایه گذاری در بخش خالی صنعت، معدن و تجارت را بسیار مهم توصیف کرد و اضافه کرد: همسو با این رویکرد به صورت شفاف اعلام شده است که کشور در ۱۴۲ محصول اصلی واردات را انجام می دهد و بنا بر این هم سرمایه گذاری در کشور برای تولید این محصولات مهم و لازم است.
زرندی اظهار داشت: حتی وضعیت مقدار مورد نیاز واردات این محصولات در استان های مختلف کشور مورد بررسی قرار گرفت تا سرمایه گذاری جدید در این مناطق پیشنهاد و سوق داده شود.
وی یکی دیگر از برنامه های وزارت صنعت را ایجاد هلدینگ های سرمایه گذاری در بازار سرمایه عنوان نمود و اضافه کرد: در آینده شاهد آمار خوبی در این بخش خواهیم بود.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به اهمیت حوزه صادرات و تمرکز وزارت صنعت بر ظرفیت سازی در این بخش در هر استان اصرار کرد و بیان داشت: همیشه استان مازندران بعنوان استان محوری برای صادرات انواع محصولات کشاورزی و دیگر کالاها به کشوهای سی آی اس cis مطرح گردیده است و باید مسایل و مشکلات صادراتی استان حل و فصل شود.
وی به اهمیت تنظیم بازار در شرایط خاص امروز کشور نیز اشاره نمود و گفت: موضوع ارز موضوع اول تنظیم بازار است چونکه با ترمیم فضای صادرات و ارز آوری ناشی از آن، تلاطم بازار کنترل می شود و این که ارز سه هزار تومانی به ۲۷هزار تومان برسد و قیمت دیگر کالاها افزایش بیاید امری طبیعی است.
زرندی تنظیم بازار را به توجه به نوسان قیمت ارز ضروری و از برنامه های مهم وزارت صنعت برشمرد و اظهار داشت: موضوع دوم در تنظیم بازار مقوله توزیع محصولات است که وزارت صنعت طرح و برنامه ساماندهی توزیع را با دستور شخص معاون اول رئیس جمهوری آغاز نموده است.
وی بهبود فضای کسب را برای شرایط فعلی اقتصاد و جهش تولید مهم و اولویت وزارت صنعت دانست و اضافه کرد: این راه که مشکلات یکی یکی حل شود جوابگو نیست، چونکه باید فضای فکری را یکپارچه نماییم یعنی مشکلات را باز چینش و برای رفع موانع جهش تولید باید بازمهندسی فکری در حوزه تولیدات صنعتی و معدنی ایجاد نماییم.
معاون وزیر صنعت با بیان این که بخش تولید با ۱۶ دستگاه به صورت مستقیم ارتباط دارد، اظهار داشت: وقتی برای هر یک از این دستگاه های مرتبط ماموریت تعریف شود و هر یک با دستگاه ها با دنیایی از موضوعات مختلف سر و کار داشته باشند، نیاز است برای حل مشکلات با یکدیگر هم افزایی داشته باشند.
وی با اظهار این که باید برای حل مشکلات بخش تولید تغییر معماری صورت گیرد، اضافه کرد: قدم به قدم پیش رفتن خیلی جواب نمی دهد.
زرندی اظهار داشت: هم اکنون ۱۷۰ مورد مسایل و مشکلات ۱۶دستگاه در رابطه با حوزه تولید برای بهبود فضای کسب و کار احصاء شده است که عمده این مشکلات با دخالت ها و اعمال نظر هر یک از دستکاه ها شرایط را سخت تر کرده است.
وی اضافه کرد: باید نگاه قید بندها رادر حوزه تولید و صنعت از بین ببریم.




منبع:

1399/07/10
13:42:31
5.0 / 5
1688
تگهای خبر: اقتصاد , سرمایه گذاری , صنعت , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی