ارگانیسم های تك سلولی كه میكروبیوم ها را كنترل می كنند

ارگانیسم های تك سلولی كه میكروبیوم ها را كنترل می كنند به گزارش نیو وبلاگ پژوهش جدیدی نشان داده است كه نوعی از ارگانیسم های تك سلولی می توانند به كنترل میكروبیوم ها بپردازند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از فیز، پژوهش جدیدی که در "دانشگاه نیویورک ابوظبی"(NYU Abu Dhabi) انجام شده است، نشان داده است که ارگانیسم های غیرباکتریایی تک سلولی معروف به "یوکاریوت"(Eukaryote) می توانند میکروبیوم ها را با ترشح مولکول های کوچکی در اطراف سلول های خود کنترل کنند.
پژوهش هایی که در دهه گذشته انجام شده اند، نشان داده اند که بیشتر یوکاریوت ها برای زنده ماندن، به میکروبیوم ها نیاز دارند. باآنکه دانشمندان می دانند که انسان ها، مرجان ها و گیاهان چگونه میکروبیوم خویش را کنترل می کنند اما از اینکه چگونه یوکاریوت های تک سلولی مانند میکروگلیاها این کار را انجام می دهند، اطلاعی ندارند.
میکروبیوم ها در انسان ها می توانند بر فرایند هضم، خصوصیت های فیزیکی، وزن، صدمه پذیری نسبت به بیماری و حتی سلامت روحی اثر بگذارند. میکروبیوم ها می توانند به پایداری مرجان ها کمک کنند و به آنها امکان دهند که در مقابل تغییرات محیطی دوام بیاورند. میکروبیوم ها می توانند مواد مغذی ضروری را برای درختان فراهم نمایند که رشد جنگل ها و درختان را امکانپذیر می سازند. میکروبیوم ها، ویتامین ها و مواد مغذی دیگری را که میکروگلیاها برای زنده ماندن به آنها نیاز دارند، فراهم می کنند.
پژوهشگران در این پروژه دریافتند که یوکاریوت های تک سلولی می توانند رفتار و رشد میکروبیوم ها را با تقویت میکروب های سودمند و جلوگیری از نزدیک شدن میکروب های مضر کنترل کنند و به دانشمندان امکان دهند که بفهمند چگونه ارگانیسم هایی مانند میکروگلیاها می توانند باکتری های اطراف را تحت کنترل درآورند.
یافته های این پژوهش به دانشمندان امکان می دهند که پیشبینی کنند چگونه تغییرات آب و هوایی بر شیلات و ترکیب گاز جو تاثیر می گذارد. همچنین، پژوهشگران با کمک یافته های این پژوهش می توانند تکامل یوکاریوت های تک سلولی را بهتر درک کنند.
این پژوهش، در مجله "PNAS" به چاپ رسید.




منبع:

1399/07/29
23:35:14
5.0 / 5
1182
تگهای خبر: پروژه , پژوهش , پژوهشگر , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی