نتایج یك تحقیق جدید نشان می دهد:

چین به اشتباه فكر می كرده كه كووید-۱۹ را كنترل كرده است

چین به اشتباه فكر می كرده كه كووید-۱۹ را كنترل كرده است به گزارش نیو وبلاگ نتایج یک مطالعه تازه روی بیشتر از ۶۰ هزار نفر از افراد سالم در شهر ووهان چین برای یافتن آنتی بادی سارس-کوو-۲ نشان داده است که هزاران نفر از ساکنان این شهر درست زمانی که تصور می شد این بیماری در این شهر تحت کنترل درآمده، مبتلا به نوع بدون علائم این بیماری بوده اند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از سایمکس، شهر ووهان چین نخستین مکانی در جهان بود که گزارش کووید-۱۹ را داد و از دسامبر ۲۰۱۹ تا ماه مه ۲۰۲۰ دو سوم مبتلایان به این بیماری در چین ساکن این شهر بودند. حالا محققان در مجله ی PLOS Neglected Tropical Diseases گزارش می دهند که بیشتر از ۶۰ هزار نفر از افراد سالم را برای یافتن آنتی بادی سارس-کو-۲ بررسی کردند و متوجه شدند هزاران نفر از ساکنان ووهان مبتلا به نوع بدون علامت بیماری بوده اند درست زمانی که تصور می شد این بیماری در چین تحت کنترل درآمده است.
تست سریع آنتی بادی، عفونت به کووید-۱۹ در زمان انجام تست و یا وجود عفونت قبلی را نشان داده است. مثبت بودن آنتی بادی IgG نشان دهنده ی عفونت قبلی و مثبت بودن آنتی بادی IgM حاکی از عفونت جدید می باشد. هر دو این آنتی بادی ها می تواند به درک بهتر تعداد مبتلایان بی علامت کمک نماید. تعداد مبتلایان در ووهان در ماه فوریه ۲۰۲۰ به اوج خود رسید و در ماه آوریل به نظر می رسید که مورد جدیدی وجود ندارد باآنکه در ماه های بعد موارد محدود دیگری گزارش شد.
در عملکردی جدید Xue-jie Yu از دانشگاه ووهان و همکارانش میزان آنتی بادی IgG و IgM را در نمونه های خون جمع آوری شده از ۶ مارس تا ۳ مه سال ۲۰۲۰ از ۶۳ هزار و ۱۰۷ نفر در چین بررسی کردند. همه افراد مورد آزمایش سالم بودند و پیش از بازگشت به کارشان تحت نظر قرار گرفتند.
تعداد افرادی که در ووهان آنتی بادی مثبت سارس-کوو-۲ را داشتند ۱.۶۸ درصد بود که به نسبت شهرهای دیگر چین با عدد ۰.۳۸ درصد میزان بسیار بیشتری است. و با عنایت به میزان ۰.۴۶ درصدی آنتی بادی IgM در این شهرُ محققان برآورد کرده اند که هزاران مبتلای بی علامت در ماه های مارس ۲۰۲۰ تا مه ۲۰۲۰ که گزارشی از ابتلای جدید نبوده در ووهان وجود داشته اند.
محققان می گویند: نوع غیر شدید بیماری هنوز هم می تواند سبب بروز علایم در بعضی افراد شود حتی امکان دارد به نوع خطرناک تری تبدیل گشته و سبب ایجاد باردیگر ی همه گیری در چین شود.




منبع:

1399/10/19
22:55:26
0.0 / 5
967
تگهای خبر: جهان , دانشگاه , محقق
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی