ایلان ماسك:

سرعت سرویس اینترنت استارلینك 2 برابر می شود

سرعت سرویس اینترنت استارلینك 2 برابر می شود ایلان ماسک(Elon Musk) مدیرعامل اسپیس ایکس(SpaceX) می گوید که با عنایت به این که صدها ماهواره ی جدید به مدار ارسال می شود، سرعت سرویس اینترنت استارلینک(Starlink) در سال ۲۰۲۱ دو برابر خواهد شد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ایندیپندنت، هم اکنون بیشتر از هزار ماهواره ی استارلینک در مدار زمین وجود دارد که پوشش پهنای باند برای نخستین مشترکین در آمریکای شمالی و انگلستان بوجود می آورد و قصد دارند طی چند سال آینده این مجموعه را به ۴۰ هزار ماهواره برساند.
تعداد ماهواره های ارسالی استارلینک در حال افزایش می باشد چونکه اسپیس ایکس قابلیت استفاده ی مجدد سریع موشک فالکون ۹ را بهبود بخشیده است.
تابحال چهار پرتاب در سال ۲۰۲۱ انجام شده در حالیکه ۱۴ پرتاب موفقیت آمیز هم در سال ۲۰۲۰ انجام شده بود و با سرعت فعلی ۳۰ پرتاب دیگر هم تا آخر سال به مدار ارسال خواهد شد. هر پرتاب ۶۰ ماهواره ی استارلینک به شبکه اضافه می کند که سبب بهبود سرعت داده ها و کاهش تاخیر می شود.
ماسک در روز دوشنبه در توییتی اظهار داشت: سرعت این شبکه دو برابر خواهد شد و به ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه می رسد و تاخیر به حدود ۲۰ میلی ثانیه در اواخر سالجاری کاهش خواهد یافت.
وی در توییت دیگری اهداف شرکتش را برای بهبود پوشش جهانی اینترنت توضیح داد و گفت هرکسی که کیت استارلینک را داشته باشد تا پیش از سال ۲۰۲۲ به اینترنت دسترسی خواهد داشت.
وی در پاسخ به سوالی در مورد پوشش جهانی استارلینک اظهار داشت: تمام زمین تا آخر سال پوشش داده خواهد شد. نکته مهم این است که شبکه ی سلولی اینترنت برای مناطق متراکم شهری مناسب می باشد در حالیکه ماهواره ها برای مناطقی با تراکم متوسط و یا کم عالی هستند.
کیت استارلینک ۴۳۹ پوند قیمت دارد و شامل یک گیرنده ی ماهواره ای، یک دستگاه وای فای، منبع تغذیه و سه پایه است و هزینه اشتراک ماهانه کاربران در انگلستان ۸۹ دلار است.
این سرویس با انتقاد برخی ستاره شناسان رو به رو شده است. آنها ادعا می کنند تعداد زیاد ماهواره ها سبب مختل شدن رصد رادیویی و بصری آسمان شب می شود.
در گزارشی از Satellite Constellations ۱ (Satcon۱) در اوت سال قبل اعلام گردید که شبکه ی ماهواره ای استارلینک می تواند بر روی ستاره شناسی و فرآیندهای علمی تأثیر زیادی بگذارد.
اسپیس ایکس از آن زمان در حال مذاکره با رصدخانه ها و سازمان های ستاره شناسی است تا راهی برای به حداقل رساندن تأثیر استارلینک پیدا کند.
همچون ی این راه ها سیاه کردن قسمت پایینی ماهواره ها و زاویه دار ساختن آن هاست تا نتوانند نور خورشید را به سمت زمین منعکس کنند. اسپیس ایکس در وبسایتش می گوید چنین اقداماتی می تواند ماهواره ها را بعد از گذشت یک هفته از پرتاب ناپدید کند طوری که با چشم غیرمسلح قابل دیدن نباشند.




منبع:

1399/12/05
19:05:59
0.0 / 5
861
تگهای خبر: اینترنت , جهان , سازمان , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی